اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سوء استفاده فرانسه از صلیب سرخ جهانی

از سوی سرپرست و دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران در رابطه با سوء استفاده از علامت صلیب سرخ توسط نیروهای به اصطلاح صلح فرانسوی در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت یادداشت اعتراضی به الکساندر هی سرپرست کمیته صلیب سرخ در ژنو مخابره شد.

سوء استفاده فرانسه از صلیب سرخ جهانی

رخدادهای 19 آبان 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : رادیو بایستی به آموزش های سیاسی و تحلیل و تفسیر آن بپردازد.

 

  • سازمان هلال احمر ایران به کمیته بین المللی صلیب سرخ در مورد سوء استفاده فرانسه از این سازمان هشدار داد.

 

  • چند شهر بزرگ عراق در تیررس توپخانه ایران قرار گرفت.

 

  • صدام باقیمانده تیپ متلاشی شده گارد ریاست جمهوری  را به بغداد احضار کرد.

 

  • ژاک شیراک شهردار پاریس : گسترش  انقلاب اسلامی در جهان تهدیدی جدی برای قدرت های بزرگ محسوب می شود.

 

آیت الله خامنه ای: رادیو صدای انقلاب است

مدیران تولید و مسئولان پخش صدای جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و مسئولان دفاتر رادیو در تهران به اتفاق آقای ابطحی مدیر رادیو در دومین روز از سمینار خود با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: رادیو صدای انقلاب است و شما بایستی از این دستگاه  برای رساندن پیام انقلاب بکوشید امروز شخص امام امت و نظام جمهوری اسلامی در این انقلاب متبلور هستند وصدای آنها نیز صدای انقلاب است.

آیت الله خامنه ای در ادامه ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر هنر در برنامه های رادیو افزود : هنر بایستی در اولویت قرار بگیرد آن پیامی که آمیخته به هنر نیست و در رساندن آن از ابزارهای غیر هنری استفاده می شود نه در دلها می نشیند و نه اثری خواهد داشت.(1)

سوء استفاده فرانسه از صلیب سرخ جهانی

 از سوی سرپرست و دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران در رابطه با سوء استفاده از علامت صلیب سرخ توسط نیروهای به اصطلاح صلح فرانسوی در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت یادداشت اعتراضی به الکساندر هی سرپرست کمیته صلیب سرخ در ژنو مخابره شد.

در بخشی از این نامه آمده است  این جمعیت از کمیته بین المللی صلیب سرخ و از شخص جنابعالی به عنوان سرپرست کمیته انتظار دارد که قضیه را جدا تعقیب کرده و ضمن استیضاح دولت فرانسه جلوی این گونه تخلفات که جز یک عمل تروریسستی نمی توان آن را تفسیر کرد بگیرید.(2)

شهرهای عراق در تیررس توپخانه ایران قرار گرفت

سرهنگ عبدالرشید نجفی افسر توپخانه قرارگاه حمزه سیدالشهدا در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در مورد چگونگی پیش روی های اخیر رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی والفجر 4 و شهرها و روستاهای عراق که درتیر رس توپخانه اسلام قرار دارند گفت : علاوه بر دهها روستا و قصبه عراق شهرهای نسبتا بزرگی مانند سید صادق و شانی دری در برد توپخانه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در منطقه عملیاتی ولفجر 4 قرار گرفته اند و این در حالی است که ما به دستور امام امت از هر گونه حمله ای نسبت به آنان خودداری می کنیم.

وی اظهار داشت : آنچه در اختیار توپخانه قرار دارد با توپخانه های مدرن کشورهای پیشرفته برابری می کند و اکنون با همت برادران با اخرین تکنیک ها به کار گرفته می شود.(3)

تیپ شکست خورده به بغداد بازگشت

به دنبال عملیات موفقیت آمیز ولفجر 4 که منجر به انهدام و شکست تیپ 10 گارد ریاست جمهوری عراق در غرب پنجوین شد به دستور صدام باقیمانده این تیپ متلاشی شده به بغداد احضار شدو بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مراسم بازگشت این تیپ شکست خورده به بغداد پریشب از شبکه تلویزیونی عراق پخش شد. در جریان پخش این فیلم آثار شکست در چهره سربازان این تیپ و کمبود شدید پرسنل کاملا آشکار بود. همچنین صدام برای دادن روحیه به سربازان باقیمانده این تیپ متلاشی شده به استقبال آنان شتافت. گفتنی است این تیپ به عنوان سپر آهنی ارتش بعثی عراق محسوب می شد که در عملیات اخیر به دست دلیرمردان سپاه اسلام متلاشی شد.(4)

ترس شیراک از گسترش نفوذ انقلاب اسلامی در جهان

واحد مرکزی خبر از پاریس گزارش داد ژاک شیراک نخست وزیر پیشین فرانسه و شهردار فعلی پاریس در یک مصاحبه تلویزوینی سیاست های کنونی دولت فرانسه را در جهت مقابله با انقلاب اسلامی و تحویل هواپیماهای سوپراستاندار مورد تائید قرار داد و گسترش انقلاب اسلامی ایرا ن را تهدیدی جدی برای قدرت های بزرگ دانست.

شیراک گفت : کشورهای غربی بایستی از گسترش انقلاب اسلامی در منطقه و جهان جلوگیری کنند زیرا این پیشروی به زیان مجموع قدرت ها و کشورهای بزرک جهان است.(5)

منابع :

1- اطلاعات، 19 آبان 62 ، ص 3
2- اطلاعات، 19 ابان 62 ، ص 3
3- اطلاعات، 19 آبان 62 ، ص 2
4- جمهوری اسلامی ، 19 آبان 62، ص2
5- جمهوری اسلامی ، 19 آبان 62 ، ص 15

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول