اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد

لزوم محله‌محور بودن کتابخانه‌های خراسان جنوبی/ امور کتابخانه‌ها به مردم واگذار شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های دولتی واگذاری امور به مردم را کار سخت و آن را اشتباه و سبب ناکارآمدی می‌دانند اما امور کتابخانه‌ها باید به مردم واگذار شود.

لزوم محله‌محور بودن کتابخانه‌های خراسان جنوبی/ امور کتابخانه‌ها به مردم واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین حسینی عصر امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: بسیاری از چالش‌های اجتماعی محصول نبود نگرش مردم در امور جامعه به معنای کلمه در تصمیم‌سازی‌ها است و از این موضوع آسیب‌های زیادی دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نبود نگرش مردم در امور جامعه سبب چالش‌های جدی شده است، گفت: ما در بخش فرهنگ هزینه و سرمایه‌گذاری لازم را با برنامه‌ریزی دولتی برای هم‌افزایی نداریم در حالی که همه باید با هم متحد باشیم تا جامعه دچار دوگانگی نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبودات در کشور، عنوان کرد: پول‌های سرگردان زیادی در کشور وجود دارد بنابراین باید اعتبار بیشتری به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت شود تا قشر جوان بهره کافی از امکانات ببرند.

حسینی با بیان اینکه به بحث کتابخانه‌ها در جامعه کمتر پرداخته شده است، بیان داشت: کتابخانه‌ها باید به صورت محله‌محور باشند و باید از ظرفیت‌های خوب استان برای پیشرفت نظام استفاده و بهره کافی ببریم.

وی با تأکید بر اینکه امور جامعه به مردم واگذار نشده است، گفت: دستگاه‌های دولتی واگذاری امور به مردم را کار سخت و آن را اشتباه و سبب ناکارآمدی می‌دانند اما امور کتابخانه‌ها باید به مردم واگذار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: هفته کتابداری فرصتی است که می‌توان موجی برای تأثیرگذاری و حمایت از کتا‌ب‌ها و کتابخوان‌ها ایجاد کرد تا موضوع کتابداری و سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌ها از غربت درآید.

حسینی عنوان کرد: هفته کتابداری تأثیرگذاری مثبتی می‌تواند بر قشر کتابخوان استان داشته باشد تا با اراده قوی‌تر و شاداب‌تر درس بخوانند و پیشرفت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از ادارات استان کتابخانه دارند، گفت: از ظرفیت‌ها و فضاهای ادارات برای گسترش علم استفاده شود.

انتهای پیام/69042/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول