اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌شرقی:

گسترش مناطق آزاد با حذف قانون کار فراموش نشود/ کارگران در مناطق آزاد مشمول قانون کار نیستند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه بحث گسترش مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار دارد در این مناطق کارگران مشمول قانون کار نیستند و باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشیم.

گسترش مناطق آزاد با حذف قانون کار فراموش نشود/ کارگران در مناطق آزاد مشمول قانون کار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چنگیز قاسمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کارگران آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مصادیق اصلاح قانون کار و بحث ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و فراخواندن کارگران برای هوشیاری در این زمینه اظهار داشت: باید از تلاش دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز که به خوبی مباحث مربوط به دو موضوع مطرح کردند قدردانی کنیم اما باید از یاد نبریم که دولت دو مسئله مهم دیگر را نیز پیگیری می‌کند و باید جامعه کارگری نسبت به آن هوشیارانه اقدام کند.

وی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه بحث گسترش مناطق آزاد در دستور کار دولت قراردارد در این مناطق کارگران مشمول قانون کار نیستند و باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشیم همچنین موضوع توجه  به مسائل رفاهی کارگران و بحث کار شایسته نیز نباید فراموش شود.

قانون کار مانع تولید نیست

معاون امور اعضا و آموزش خانه کارگر تبریز نیز در این همایش در سخنانی به فقدان امنیت شغلی و تأمین معاش مناسب کارگران اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 90 درصد کارگران حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند و در شرایط فعلی اقتصادی تأمین معاش با این دستمزد بسیار سخت است.

حمید جبارپور افزود: در کنار این موضوع هم اگر بحث امنیت شغلی کارگران را بگذاریم دیگر نمی توان از این قشر انتظار کار شایسته و خلاقیت و نوآوری را داشت.

وی به موضوع اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: کسانی که قانون کار را مانع تولید عنوان می‌کنند خود بهتر می‌دانند که تولید با موانعی فراتر روبه‌رو است باید دانست که قانون کار برای تنظیم روابط کار وضع شده و تولید ما با موانعی نظیر قاچاق کالا، ورود بی‌رویه کالا، فقدان حمایت از تولید داخلی و دهها مشکل درگیر است و قانون کار نقشی در این امر ندارد.

کارگران برای دفاع از حقوق خود متحد عمل کنند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان‌شرقی نیز در این گردهمایی طی سخنانی دفاع از قانون کار را وظیفه همه کارگران دانست و با تأکید بر لزوم اتحاد میان کارگران در این زمینه اظهار داشت: آنچه که امروز به عنوان اصلاح قانون کار مطرح است چیزی جز تغییر قانون کار نیست و وقتی می‌بینیم که با وجود اعتراضات گسترده تشکلات کارگری نمایندگان مجلس هیچ اقدامی نمی‌کنند در واقع آنان خود را به خواب آلودگی زده‌اند و ما کارگران باید با هوشیاری و وحدت در این زمینه عمل و خواسته‌های خود را مطرح کنیم.

ناصر چمنی با انتقاد از طرح ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی در وزارت بهداشت و طرح پزشک خانواده اظهار داشت: اجرای این طرح حداقل‌های موجود برای کارگران در بخش درمان را نیز از آنها خواهد گرفت.

میرزایی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز نیز در این همایش با اشاره به عملکرد این مرکز آموزشی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های خانه کارگر  شرایط ویژه‌ای برای اعطای تخفیف برای اعضای خانه کارگر تکمیل ظرفیت در مقاطع کاردانی این مرکز آموزشی تا 19 آبان در نظر گرفته شده و همچنین تلاش می شود پس از آن برای اعطای شرایط ویژه برای تکمیل ظرفیت رشته‌های مقطع کارشناسی برای اعضای خانه کارگر در این مرکز آموزشی انجام شود.

خانم زراعت دوست رییس آموزش‌های کوتاه مدت خانه کارگر تبریز نیز در این همایش گزارشی از فعالیت خانه کارگر در این حوزه داد و گفت: در زمینه آموزش های کوتاه مدت خانه کارگر تبریز و توسعه آن اقدامات خوبی شده و خانه کارگر تبریز در این زمینه در موقعیت مناسبی قرار دارد در این راستا همچنین مرکز مهد کودک و پیش دبستانی خانه کارگر نیز با ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به اعضای خانه کارگر تبریز دایر شده است.

انتهای پیام/60002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول