اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

60 درصد بودجه ساخت راه‌ها هزینه قیر و آسفالت است/ تشکیل کمیته ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت در استان‌ها

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:‌با هماهنگی سازمان راهداری کمیته ارتقاء کیفی قیر و آسفالت در استان‌ها تشکیل می‌شود.

60 درصد بودجه ساخت راه‌ها هزینه قیر و آسفالت است/ تشکیل کمیته ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت در استان‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، محمدشکرچی‌زاده امروز در هشتمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران اظهار داشت:‌راه و روسازی جاده از مواردی است که توجه به آن از منظر اقتصاد ملی بسیار مهم است و همه بر تأثیر توسعه راه‌ها در اقتصاد کشور واقف هستند.

وی ادامه داد: 60 درصد بودجه ساخت راه‌ها به قیر و آ‌سفالت اختصاص دارد و در این راستا توجه به کیفیت این دو مقوله و روسازی و رویه راه‌ها امری ضروری است.

شکرچی زاده عزم سازمان راهداری در مقوله کیفیت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سوی دیگر رعایت کیفیت در حوزه قیر و آسفالت را از ما طلب می‌کند و این تکلیفی برای ما است که در کنار کمیت به کیفیت هم توجه خاص داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌امیدواریم از این پس استفاده از مصالح جدید برای ارتقاء کیفیت راه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در این مرکز سال گذشته در راستای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت دوجداره شدن تانکرهای قیر در دستور کار قرار گرفت.

وی از تشکیل کمیته ارتقاء کیفی قیر و آسفالت در استان‌ها خبر داد و گفت: این کمیته با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل می‌شود.

شکرچی‌زاده به برگزاری دوره‌های مهارتی در حوزه قیر و آسفالت اشاره کرد و افزود: سیستم PMS که 19 شهریور ماه امسال توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد در واقع مدیریت خردمندانه راه است با وجود کمبود مالی باید تخصیص خردمندانه بودجه برای منابع محدود پیش‌بینی شود.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح رویکردهای قبلی در زمینه کیفیت و روسازی جاده‌ها اظهار داشت: توجه به امر تحقیقات و آموزش از دلایلی بود که موضوع ارتقا کیفیت قیر و آسفالت در مرکز تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول