اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرعامل انتشارات منادی تربیت اعلام کرد

توزیع 680 هزار جلد کتاب در مدارس کشور تا 24 آبان ماه سال‌جاری

مدیرعامل انتشارات منادی تربیت گفت: در نوزدهمین دوره برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، 680 هزار جلد کتاب در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

توزیع 680 هزار جلد کتاب در مدارس کشور تا 24 آبان ماه سال‌جاری

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم آغاز آماده‌سازی محموله‌های کتاب در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه امروز با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه در سایت انبار کتاب شهید یارجانی منطقه 19 برگزار شد.

حسن ازهری مدیرعامل انتشارات منادی تربیت وابسته به وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تا این مرحله 680 هزار جلد کتاب از ناشران خریداری شده و در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برای استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول فراخوان از ناشران، 400 ناشر شرکت کردند که پس از داوری نهایی 280 ناشر در این طرح شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 30 تا 35 درصد در حوزه ناشران شرکت کننده افزایش داشتیم.

ازهری با بیان اینکه امسال 4 میلیارد تومان برای شرکت در نمایشگاه در مدارس کتاب خریداری شده است، گفت: مخاطب این کتاب‌ها دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم هستند ضمن اینکه پس از این مرحله نیز یک مرحله توزیع کتاب در سطح تهران انجام خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات منادی تربیت با تأکید بر اینکه کتاب‌های ارسالی تا قبل از 24 آبان در مدارس توزیع خواهد شد، گفت: توانایی و استعداد توزیع دو مرحله دیگر از این طرح را در طول سال داریم که می‌توان فراخوانی در دهه فجر و هفته معلم در این خصوص داشته باشیم و این برنامه اجرا شود.

وی متذکر شد: در سال گذشته 26 استان در این طرح شرکت کردند ضمن اینکه توزیع و ارسال کتاب‌ها در این طرح از اول آبان شروع شده و تا 20 آبان ادامه خواهد داشت و در نهایت کتاب‌های مورد نظر تا 24 آبان به تمامی مدارس ارسال خواهد شد.

ازهری با بیان اینکه تاریخ چاپ کتاب‌های ارسالی به مدارس مربوط به سال 92 به بعد است، افزود: در مجموع 680 هزار جلد کتاب از 280 ناشر در مدارس کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل انتشارات منادی تربیت با برشمردن شاخص‌های ارزیابی کتب ناشرین شرکت‌کننده در این طرح تصریح کرد: باید کتاب‌های مورد نظر مربوط به دانش‌آموزان باشد و تهیه رمان‌ها و داستان‌ها نیز دارای ویژگی‌هایی است؛ از سوی دیگر کتاب‌های کمک آموزشی نیز نباید دارای اثر تبلیغی باشند و در انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی براساس انتخاب از کتابنامه رشد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید شده است؛ ضمن اینکه 12 هزار و 700 عنوان کتاب در این طرح شرکت داده شده است. 

وی استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی و اصفهان را دارای بیشترین دریافتی کتاب در این طرح برشمرد و گفت: این استان‌ها بیشترین استقبال از این طرح را کردند و کتاب‌های ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با تخفیف 30 درصدی ارائه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول