اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول کاروان دانشجویی اربعین حسینی گنبدکاووس خبر داد

اعزام دانشجویان بسیجی گنبدکاووس به پیاده‌روی عظیم اربعین/ دانشجویان گنبدی حامل پیام وحدت و برادری به مسلمانان دنیا خواهند بود

مسؤول کاروان دانشجویی اربعین حسینی گنبدکاووس با اشاره به اعزام 40 نفر از دانشجویان بسیجی شهرستان گنبدکاووس به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: دانشجویان گنبدی حامل پیام وحدت و برادری به مسلمانان دنیا خواهند بود.

اعزام دانشجویان بسیجی گنبدکاووس به پیاده‌روی عظیم اربعین/ دانشجویان گنبدی حامل پیام وحدت و برادری به مسلمانان دنیا خواهند بود

میلاد کیوان‌فر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به ضرورت بزرگداشت شعائر دینی توسط امت اسلامی در سراسر دنیا به ویژه در منطقه غرب آسیا اظهار کرد: امروز و با توجه به شرایط ویژه منطقه این ضرورت بیش از گذشته احساس می‌شود که شعائر دینی مسلمانان گرامی داشته شود و در برابر تلاش‌های نابخردانه دشمنان مسلمانان برای ارائه نسخه‌های جعلی و دور از واقعیت اسلام تلاش‌های پرثمری صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و محور مبارزه با طاغوت باید طلایه‌دار جریان‌های فرهنگی در امت اسلامی باشد، افزود: مراسم بزرگ و باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) به عنوان بزرگترین اجتماع امت اسلام در سال‌های اخیر فریاد ضد استکباری مسلمانان و عمق ارادت و وابستگی آنها را به اسلام ناب محمدی (ص) نشان می‌دهد.

مسؤول کاروان دانشجویی اربعین حسینی گنبدکاووس با اشاره به اینکه دانشجویان بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید آزادگی و عدالت‌خواهی را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) مظهر آزادگی و عدالت‌خواهی در تاریخ است و بدون تردید فهم درست و دقیق حادثه عاشورا به عنوان یک مکتب و فرهنگ فرا‌تاریخی می‌تواند دانشجویان را در تقویت روحیه انقلابی و خودباوری برای مقابله با دشمنی‌های مستکبران خارجی و مزدوران داخلی کمک شایانی کند.

کیوان‌فر از اعزام دانشجویان بسیجی شهرستان گنبدکاووس در قالب یک کاروان دانشجویی شامل 40 دانشجو به مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: این دانشجویان از دانشگاه‌های آزاد، دولتی، علمی و کاربردی دو و موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس به این مراسم بزرگ و معنوی اعزام می‌شوند و سفیران امین عرض ارادت جامعه دانشجویی این شهرستان به ساحت مقدس سبط نبی مکرم اسلام (ص) هستند.

وی با بیان اینکه این سفر معنوی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی 10 روز انجام خواهد گرفت، ادامه داد: ان‌شاالله در این سفر طبق برنامه تدوین شده علاوه بر حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی و زیارت عتبات مقدسه و مرقد مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کشور عراق، دیدارهایی با مراجع و مسؤولان حرمین شریفین صورت خواهد گرفت که مراتب در حال هماهنگی‌های اولیه است.

دانشجویان بسیجی گنبدکاووس در این پیاده‌روی با لباس‌های متحدالشکل حاضر خواهند شد

مسؤول کاروان دانشجویی اربعین حسینی گنبدکاووس با اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی شهرستان گنبدکاووس در این پیاده‌روی با لباس‌های متحدالشکل حاضر خواهند شد، تصریح کرد: دانشجویان شهرستان گنبدکاووس که پایتخت وحدت مذاهب در دنیای اسلام است حامل پیام برادری و برابری شیعه و سنی در ایران اسلامی برای همه مسلمانان حاضر در این پیاده‌روی باشکوه و مقدس خواهند بود.

کیوان‌فر با تقدیر از همکاری مسؤولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرماندار ویژه، امام جمعه و مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس، افزود: امیدواریم بتوانیم این کاروان را که برای نخستین‌بار تشکیل و عازم این سفر معنوی می‌شود در سال‌های آتی نیز با کمیت و کیفیت بیشتری برای حضور در این میعادگاه عاشقی آماده کنیم.

وی همچنین از تلاش پرسنل محترم معاونت نظام وظیفه نیروی انتظامی استان گلستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های این استان تقدیر کرد و گفت: در موضوع مجوز خروج دانشجویانی که خدمت مقدس سربازی را نگذرانده‌اند تلاش‌ها و کمک‌های این عزیزان بسیار راهگشا و کمک‌کننده بود که قطعا دانشجویان بسیجی اعزامی نائب‌الزیاره پرسنل این دو نهاد انقلابی خواهند بود.

گفتنی است علاوه بر دانشجویان بسیجی گنبدکاووس که در قالب یک کاروان دانشجویی عازم مراسم عظیم اربعین حسینی می‌شوند، هزاران نفر از مردم و مسؤولان ارشد دولتی و جامعه معزز روحانیت این شهرستان در قالب ده‌ها کاروان مردمی و اداری نیز در این مراسم حاضر خواهند بود و یک موکب با تمامی امکانات برای ارائه خدمات اسکان و پذیرایی ظرف 10 روز توسط مردم گنبدکاووس در کربلای معلی مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/83014/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول