اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین اخبار نبرد در غرب حلب/

تشدید درگیری در غرب حلب؛ جیش الفتح 10 محله جدید را منطقه نظامی اعلام کرد

ائتلاف تروریستی جیش الفتح با اعلام پایان مرحله نخست عملیات خود در غرب حلب، 10 منطقه مسکونی حلب را منطقه نظامی اعلام کرد؛ درگیری در محورهای مختلف خیلی شدید گزارش شده است.

تشدید درگیری در غرب حلب؛ جیش الفتح 10 محله جدید را منطقه نظامی اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف تروریستی جیش الفتح متشکل از بیش از 10 گروهک تروریستی تکفیری، از پایان مرحله نخست دومین عملیات شکست محاصره حلب خبر داد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای (   ) اعلام کرد که مرحله نخست این عملیات با نام «غزوه شهید ابو عمر سراقب» به پایان رسیده و این ائتلاف موفق شده محله «ضاحیة الاسد» و «پروژه مسکونی 1070» و برخی مناطق دیگر را تصرف کند.

منابع میدانی تسلط کامل تروریست‌ها بر ضاحیة الاسد  و «1070» را رد کرده‌اند.

جیش الفتح که در حملات خمپاره‌ای و راکتی به محلات مسکونی حلب، دهها نفر از مردم را کشته و زخمی کرده است، در این بیانیه 10 منطقه جدید مسکونی در غرب حلب را منطقه نظامی اعلام کرد.

طبق این بیانیه محله‌های «حلب جدید»، «3000 دستگاه»، «حمدانیه»، «سیف الدوله»، «عامریه»، «محلات حلب قدیم»، «بازار الهال»، «مشارقه»، «اذاعة» و «صلاح الدین»، هدف بعدی جیش الفتح است.


محلات غرب حلب/ اندازه بزرگتر نقشه اینجا    

 

ضاحیة الاسد هنوز شاهد درگیری است

در حالی که جیش الفتح مدعی تصرف ضاحیة الاسد در جنوب غرب حلب است، ارتش سوریه هم‌اکنون (لحظه تنظیم این گزارش) در حال نبردی سخت با عناصر تروریستی در این محله است و نیمی از این محله تحت تسلط ارتش و نیمی دیگر تحت تصرف تروریست‌هاست.

به گزارش منابع میدانی، صدای درگیری در این محله به وضوح شنیده میشود و درگیری ادامه دارد. حملات به آکادمی نظامی هم ادامه دارد. منابع میدانی میگویند تروریست‌ها در ضاحیة الاسد و آکادمی نظامی در حمدانیه، از گلوله‌های حاوی مواد سمی استفاده کرده و حدود 30 نفر از مردم مسموم شده‌اند.

بالگردهای سوری نیز مواضع ائتلاف جیش الفتح را در اطراف ضاحیة الاسد و اطراف روستای منیان و پروژه مسکونی 1070 و دیگر محورهای درگیری هدف قرار داده‌اند. درگیری در اطراف محله 3000 دستگاه شدید گزارش شده و منابع میدانی می‌گویند بر خلاف ادعای تروریستها، جیش الفتح پیشروی نداشته است.

ارتش سوریه موفق شد صبح امروز دو خودرو انتحاری تروریست‌ها را قبل رسیدن به مقصد خود از جمله در پروژه «1070» منهدم کند. گفته می‌شود تاالان ارتش سوریه موفق شده انتحاری‌ها و نیروهای خط شکن «الحزب الترکستانی» را نیز در منطقه «پروژه 1070» متوقف کند.

همچنین ارتش سوریه مواضع ائتلاف جیش الفتح در روستای منیان را که در حال ریختن آتش بر سر محله «حلب جدید» بودند، هدف گرفت و تروریست‌ها در این محور هم نتوانسته‌اند به سوی محله حلب جدید، پیشروی کنند.

طبق اعلام منابع میدانی، «عدنان جدوع» معروف به ابوحمزه، از فرماندهان میدانی گروهک اجناد الشام در روستای منیان در غرب حلب به ضرب گلوله ارتش سوریه از پای در آمده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول