اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معاون وزیر امور خارجه آمریکا:

«واشنگتن» خواستار توسعه همه‌جانبه روابط با ازبکستان است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر به کشورهای آسیای مرکزی، در دیدار با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور موقت ازبکستان گفت: «واشنگتن» خواستار توسعه روابط با «تاشکند» در تمامی زمینه‌ها است.

«واشنگتن» خواستار توسعه همه‌جانبه روابط با ازبکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «توماس شنان» معاون وزیر امور خارجه آمریکا و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور موقت ازبکستان بر توسعه و تحکیم روابط 2 کشور بر اساس اصول احترام و اعتماد متقابل تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مقامات ازبکستان و آمریکا با اشاره به اهمیت همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های روز تأکید کردند: توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی همه‌جانبه به هدفمند شدن فعالیت اتاق‌های بازرگانی 2 کشور کمک خواهد کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص ادامه رایزنی‌های سیاسی سالانه درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تأمین امنیت و ثبات در آسیای مرکزی تبادل نظر کردند. همچنین ازبکستان و آمریکا بر روند حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع افغانستان و ارائه کمک برای بازسازی اقتصاد این کشور توجه خاصی مبذول داشتند.  

رئیس جمهور موقت ازبکستان و معاون وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کردند: واشنگتن و تاشکند برای تحکیم و گسترش همکاری‌های بلندمدت در تمامی ابعاد بر پایه منافع 2 کشور، از همه امکانات و پتانسیل‌های مورد نیاز استفاده خواهند کرد.

شنان در چارچوب این سفر همچنین از اتحادیه ملی پارالمپیک ازبکستان بازدید و نتایج کسب‌شده در پانزدهمین بازی‌های پارالمپیک تابستانی در «ریو» را به تمام ورزشکاران این کشور تبریک گفت.

روز گذشته معاون وزیر امور خارجه آمریکا از شهر «سمرقند» بازدید و بر مزار «اسلام کریم‌اف» رئیس جمهور فقید این کشور با تقدیم گل، ادای احترام کرد.

شنان همچنین با «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و چگونگی و چشم‌انداز روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و انسان‌دوستانه را بررسی کرد.

علاوه بر این، طرفین در این دیدارها در خصوص همکاری‌های متقابل در قالب «C5+1» و برخی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول