اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور ترکیه:

عملیات سپر فرات تا تصرف کامل الباب و منبج ادامه دارد/ در حلب عملیات نظامی نمی‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه با ادعای ارتباط تاریخی کشورش با شهر «حلب» در سوریه گفت برنامه‌ای برای عملیات نظامی در این شهر نداشته اما عملیات سپر فرات تا تصرف کامل الباب و منبج ادامه خواهد داشت.

عملیات سپر فرات تا تصرف کامل الباب و منبج ادامه دارد/ در حلب عملیات نظامی نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه تا زمانی که دو شهر «الباب» و «منبج» بطور کامل تصرف شوند ادامه خواهد یافت اما به شهر «حلب» نخواهد رسید.

اردوغان که در جمع شهرداران مختلف ترکیه صحبت می‌کرد، با ادعای اینکه کشورش ارتباط تاریخی با «حلب» دارد، گفت: «بیایید نبرد مشترکی را ضد گروه‌های تروریستی در حلب انجام دهیم اما این شهر به مردمش تعلق دارد.»

وی این اظهارات را در واکنش به هشدار دولت سوریه درباره پاسخ محکم به هرگونه پیشروی نظامیان ترکیه و نیروهای تحت حمایت آنها به شمال و شرق حلب بیان کرده و درخواست کرد که از حدس و گمان درباره وضعیت حلب اجتناب شود.

رئیس جمهور ترکیه در صحبت‌هایی مداخله جویانه تصریح کرد نظامیان آنها در عراق و سوریه حضور داشته و حق این کار را نیز دارند.

اردوغان ادامه داد: «گروه تروریستی داعش با کشتار مسلمانان، چهره نسخه اسلام سنّی را تخریب کرد. اکنون نیز برخی گروه‌ها در عراق چهره تشیع را مخدوش می‌کنند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول