اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفتگو با فارس:

عملیات ائتلاف کُردی‌–‌عربی بزودی در شمال استان حلب آغاز می‌شود

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه از آغاز قریب‌الوقوع عملیات ائتلاف نیروهای دفاع مردمی کُرد و عرب با ارتش سوریه برای مقابله با پیشروی ترکیه در شمال سوریه خبر داد و در عین حال پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب غرب حلب را تشریح کرد.

عملیات ائتلاف کُردی‌–‌عربی بزودی در شمال استان حلب آغاز می‌شود

«هیثم حسون»، کارشناس و تحلیلگر نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این کشور اظهار داشت: عملیات جاری در حلب ادامه عملیات آزادسازی این شهر است که مدتی به دلیل اعمال آتش بس متوقف شد تا به گروه‌های ترویستی فرصت خروج از محله‌های شرقی حلب داده بود. 

وی گفت: این تروریست‌ها نه اینکه حلب را ترک نکردند حتی مانع خروج غیرنظامیان و افراد بیمار از این منطقه شدند به همین دلیل ارتش سوریه پس از پایان مهلت آتش‌بس عملیات نظامی را از چندین محور از سر گرفت.

این سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه اظهار داشت: مهم‌ترین این محورها در محله‌های داخلی حلب و از طریق نفوذ به منطقه لیمان الحلبی، العامریه، السکری، هنانو و به سوی شرق حلب است اما عملیات بزرگ‌تر روزهای اخیر نظامیان سوریه با حمله غافلگیرانه به جنوب غرب حلب آغاز شد به گونه‌ای که ارتش سوریه راموسه و دانشکده‌های نظامی را به پایگاهی برای عملیات خود مبدل کرده تا حلقه امنیتی اطراف این منطقه بزرگ‌تر شود و طی حمله ای غیرمنتظره مقر پدافند هوایی را که به تپه موشکی معروف است تحت سیطره خود گرفته و آن را کاملا آزاد کرد.

این کارشناس نظامی گفت: در پی آزادی مقر پدافند هوایی مناطق تله بازو، راشدین اربعه و راشدین خمسه و مدرسه الحکمه نیز زیر سلطه آتش بازی ارتش سوریه قرار گرفت.

حسون گفت: ارتش سوریه هم اینک در حال گسترش دامنه سیطره خود بر جنوب و جنوب غرب حلب است، به گونه‌ای که برای رسیدن به خان طومان و زیتان و سپس حرکت مجدد به سوی جاده بین المللی حلب به حماه و رسیدن به شهرک الزربه تلاش می‌کند تا حومه جنوب شرقی استان ادلب را کاملا از حومه جنوب غربی استان حلب جدا کند و کمک تاکتیکی و آتش باری بع نیروهای ارتش سوریه که  از حومه شمالی حماه به سوی مرزهای اداری استان ادلب حرکت می‌کنند، محسوب شود.

کارشناس سوری گفت: این 2 عملیات طی هماهنگی آتش باری و تاکتیکی بین نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوب غربی حلب و حومه شمالی حماه است تا در مثلث مرزهای حماه، ادلب و حومه جنوب غربی حلب به یکدیگر ملحق شوند.

حسون درباره یورش ترکیه به شمال حلب گفت: عملیات ارتش ترکیه متعلق به منطقه واقع در شمال، شمال غرب و شمال شرق شهر الباب است واین منطقه در حال حاضر منطقه عملیات نظامی ارتش سوریه نیست.

این کارشناس نظامی سوریه تأکید کرد: ارتش سوریه از ابتدای عملیات آزادسازی محله‌های شرقی در سه ماه پیش، نیروهای پیشاهنگی را به سوی الباب و خط دفاعی نیروهای مسلح سوریه و متحدانش فرستاد این عملیات در همین حد باقی ماند تا ارتش سوریه تسلط خود را بر خط دفاع جنوب و جنوب شرق شهرهای الباب و دابر تثبیت کند.

وی افزود: هم اینک تلاش می‌شود که نیروهای ارتش سوریه و همچنین گروه‌های دفاع مردمی کُرد و غرب در قالب ائتلافی در منطقه شمال سوریه که اواخر ماه سپتامبر تشکیل شد بسیج شوند این نیروها از دیروز دوشنبه عملیاتی را علیه نظامیان ترکیه در شمال کلید زدند، با وجود اینکه حضور ترکیه هرگز مانعی در عملیات ارتش سوریه در حلب و حومه‌های جنوبی، شرقی و غربی آن نیست.

کارشناس سوری گفت: طی روزهای آتی شاهد آغاز عملیات نظامی به سوی شمال و شمال شرق سوریه تا شهر الباب خواهیم بود تا جلوی پیشروی ترکیه و همچنین پیشروی گروه‌های مسلح تحت حمایت آن برای نزدیکی به شهر الباب گرفته شود.

کارشناس سوری با اشاره به اینکه مرحله پایانی عملیات نظامی جاری در حومه جنوب غربی دمشق و به طور مشص در غوطه غربی در حال اجراست، گفت: تاکتیک ارتش سوریه در حال حاضر قطع راه‌های امداد رسانی و درهم شکستن استحاکامت دفاعی آنهاست، آن هم پس از دستاوردهای بزرگی که با آزادسازی شهرک درخبیه و گسترش حلقه امنیتی در آنجا محقق کرد سپس با نفوذ به منطقه بین درخبیه و دروشا حلقه امنیتی بزرگ و بزرگ‌تر می شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول