اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دیدار کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا با ظریف

کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد.

دیدار کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا با ظریف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود درباره ساز و کار مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا درباره سوریه و همچنین سفر کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و پناه‌جویان و اینکه آیا در خصوص پناهندگان سوری گفت‌وگو خواهد شد، با اشاره به اظهارات اخیر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص اینکه ایران و عربستان می‌توانند در بحث سوریه نقش‌آفرین باشند، اظهار داشت: نقش‌آفرینی می‌تواند وجوه مختلف مثبت و منفی داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر گفت: اینکه ایران نقش مثبتی در سوریه ایفا کرده و در کنار مردم و دولت این کشور قرار داشته و از آنها حمایت می‌کند، امری مشخص است. نقش عربستان هم نقش دیگری است که برای منطقه و اتحادیه اروپا چندان پوشیده نیست.

قاسمی با بیان اینکه متاسفانه برخی دولت‌های منطقه نقش منفی در بی‌ثبات کردن سوریه و تقویت تروریسم و افراط در این کشور داشتند، عنوان کرد: راهکار از پیش تعیین‌شده‌ای برای مذاکره با اروپا و برگزاری جلسات در این خصوص وجود ندارد ولی تماس‌ها با اتحادیه اروپا درباره مسائل دوجانبه، منطقه، سوریه، عراق و دیگر کشورها برقرار است.

وی درباره سفر کمیسر اتحادیه اروپا اظهار داشت: دستور کاری که برای سفر وی مطرح است پناهندگانی است که از سال‌ها پیش در داخل ایران اقامت داشتند و می‌توان در این راستا درباره همکاری‌های آتی با اتحادیه اروپا صحبت کنیم و اینکه بتوان آن را به این تعبیر کرد که پناهندگان سوری هم در دستور کار مشخص طرفین بوده، من اطلاع کافی ندارم. تصور می‌کنم می‌توانیم در کلیت موضوع پناهندگان در کل منطقه با اتحادیه اروپا، تبادل نظر و مبادله فکر و اندیشه داشته باشیم.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به تجربه موفق ایران در دهه‌های گذشته در میزبانی از پناهندگان افغان، عراقی و اکراد می‌توانیم در دیگر نقاط جهان و به خصوص در مورد برخی کشورهای اسلامی مشورت‌های لازم را به اتحادیه اروپا بدهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول