اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واردات گاز مایع تاجیکستان از قزاقستان افزایش یافت

حجم واردات گاز مایع به تاجیکستان طی سال جاری میلادی با وجود بالا رفتن قیمت آن در قزاقستان افزایش یافته است.

واردات گاز مایع تاجیکستان از قزاقستان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در سپتامبر سال جاری حجم واردات گاز مایع که سوخت اصلی موتور در تاجیکستان می‌باشد، به این کشور به 31.5 هزار تن رسید که در مقایسه با ماه آگوست تقریبا 8.8 هزار تن افزایش یافته است.

بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی تاجیکستان، از ابتدای سال جاری حدود 253 میلیون تن گاز مایع، به این کشور وارد شده است.

به گفته این منبع، تأمین‌کننده اصلی این نوع سوخت در بازار تاجیکستان کشور قزاقستان می‌باشد به طوری‌که 70 درصد از کل واردات گاز مایع «دوشنبه»، از این کشور صورت می‌گیرد.

همچنین، حجم نسبتا کمی گاز مایع از روسیه، ترکمنستان و قرقیزستان به تاجیکستان وارد می‌شود.

افزایش واردات گاز مایع به تاجیکستان در حالی است که، در ایستگاه‌های تأمین گاز این کشور قیمت هر لیتر گاز طبیعی در طول سال جاری 42 درصد افزایش یافته است و از 2 سامانی و 40 درهم (30 سنت) در ابتدای سال به 3 سامانی و 40 درهم (41 سنت) رسیده است.

وزارت توسعه اقتصادی تاجیکستان علت بالا بردن قیمت گاز مایع در این کشور را به افزایش هزینه‌های صادرات این نوع سوخت در قزاقستان مرتبط می‌داند.  

افزایش واردات گاز مایع به تاجیکستان در حالی است که در حال حاضر بیش از 60 درصد وسایل نقلیه در این کشور از گاز مایع به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول