اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: جنگنده ائتلاف سعودی فاجعه مرگبار یمن را به بار آورد

سازمان ملل در گزارشی تأیید کرده که جنگنده‌های ائتلاف سعودی عامل اصلی حملات مرگبار اخیر در مراسم ختمی در یمن بوده‌اند که بیش از 900 کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

سازمان ملل: جنگنده ائتلاف سعودی فاجعه مرگبار یمن را به بار آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند، حملات مرگبار در یمن که اوایل ماه جاری میلادی در یک مراسم ختم در این کشور جنگ‌زده به وقوع پیوست، توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی انجام شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه که یک نسخه از این گزارش در اختیارش قرار گرفته است، این گروه از کارشناسان سازمان ملل اینطور نتیجه گیری کرده‌اند که این حملات هوایی توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی و در تناقض با قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

در گزارش جدید سازمان ملل آمده است که تحقیقات درباره حمله هوایی دوم که علیه پرسنل و نیروهای امدادرسان در این فاجعه رخ داد نیز ادامه خواهد یافت.

این گزارش همچنین تأکید دارد: «ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هیچ اقدام موثری برای پیش‌هشدارهای کافی به منظور کاهش دادن میزان تلفات غیرنظامی در دو حمله هوایی تأیید شده تا کنون صورت نداده است».

این گزارش می‌افزاید: «علاوه براین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف سعودی تعهدات خود در خصوص حفاظت از افراد زخمی شده و همچنین افرادی که خارج از نبرد هستند در حمله هوایی دوم خود، را نقض کرده است».

پیش از این عربستان سعودی هر گونه نقش جنگنده‌های ائتلاف در حملات هوایی در مراسم ختم دو هفته پیش در یمن را رد کرده بود و مدعی شده بود که این تلفات شدید ناشی از حملات انتحاری است که بعدا داعش نیز به صورت صوری مسئولیت آن را پذیرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول