اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«الحمدانیه» به محاصره نیروهای امنیتی و مسلح عراقی درآمد

نیروهای امنیتی و مسلح عراق مرکز شهرستان «الحمدانیه» در جنوب شرقی موصل و 405 کیلومتری شمال بغداد را با هدف آزادسازی آن از اشغال «داعش» به محاصره خود درآوردند.

«الحمدانیه» به محاصره نیروهای امنیتی و مسلح عراقی درآمد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت پیشمرگه منطقه کردستان عراق روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای ارتش و مسلح عراق مرکز شهرستان «الحمدانیه» در جنوب شرقی موصل و 405 کیلومتری شمال بغداد را با هدف آزادسازی آن از اشغال «داعش» آزاد کنند.

بنابر اعلام وزارت پیشمرگه این عملیات در چارچوب عملیات «قادمون یا نینوا» انجام می‌شود و نیروهای پیشمرگه آمادگی پشتیبانی از نیروهای ارتش عراق در صورت لزوم را دارد.

سرلشکر «قارمان کمال»، رئیس ستاد مشترک نیروهای پیشمرگه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المدی پرس» گفت: داعش از تونل‌های زیر زمینی سری که در مناطق جنوب شرقی موصل ایجاد کرده و در محور مقاومت شدیدی از سوی عناصر گروه مشاهده می‌شود.

رئیس ستاد مشترک نیروهای پیشمرگه افزود: ارتش و نیروهای مسلح عراق ظرف ساعات آینده وارد مرکز این شهرستان خواهد شد و هماهنگی بالایی بین تمام نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل چشم می‌خورد.

کمال با بیان اینکه اتاق عملیات مشترکی بین نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه وجود دارد، گفت: اطلاعات دقیقی درباره حضور غیرنظامیان و یا تعداد آنها در مرکز شهرستان الحمدانیه وجود ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول