اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران برجسته کشور

شب‌شعر «لشکر عشاق» به یاد شهدای مدافع حرم در حرم رضوی برگزار شد

مراسم شب‌شعر «لشکر عشاق» به یاد شهدای مدافع حرم با گل‌واژه‌های حسینی شاعران برجسته کشور و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

شب‌شعر «لشکر عشاق» به یاد شهدای مدافع حرم در حرم رضوی برگزار شد

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، در حاشیه مراسم شب‌شعر «لشکر عشاق» به یاد شهدای مدافع حرم با گل‌واژه‌های حسینی که با حضور شاعران برجسته کشور که در سالن اجتماعات مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: مراکز آفرینش‌های هنری به‌صورت سالانه شب‌های شعر مناسبتی در ایام خاص برگزار می‌کنند.

مهدی سیم ریز بیان کرد: این برنامه به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و اهل‌البیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این روزها متعلق به حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است به‌صورت خاص این برنامه به شهدای مدافع حرم اختصاص داده‌شده است.

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ادامه داد: 13 نفر از شاعران برجسته کشور برای این برنامه دعوت‌شده‌اند که به مرثیه شهدای مدافع حرم می‌پردازند.

سیم ریز تصریح کرد: برای این برنامه از خانواده شهدای مدافع حرم به‌خصوص شهدایی که سال گذشته در این ماه به شهادت رسیده‌اند دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امشب به‌صورت ویژه از سه خانواده فرمانده شهید مدافع حرم حسین فدایی، سید علی عالمی و محمدرضا خاوری که در این ایام سال گذشته به شهادت رسیده‌اند تجلیل می‌شود.

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اظهار کرد: این سه شهید از فرماندهان ارشد لشکر فاطمیون هستند که از خانواده این سه شهید به نمایندگی از تمام خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

سیم ریز عنوان کرد: محمدمهدی سیار، ابوطالب مظفری، محمدرضا غفوری، غلام‌رضا شکوهی، هادی منوری، غلام‌رضا طریقی، حامد عسگری، جواد محقق،‌ پونه نکویی، اسکندر حسینی از افغانستان و احمد شهریار از پاکستان در مراسم شب‌شعر «لشکر عشاق» به یاد شهدای مدافع حرم حضور یافتند.

 انتهای پیام/3268/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول