اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری آمل:

خانه منوچهری در آمل احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل گفت: این سازمان با شرکت در مزایده کشوری صندوق احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی به همراه کسب امتیازهای برتر، مرمت و بهره‌برداری این بنای تاریخی را بر عهده می‌گیرد.

خانه منوچهری در آمل احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل به نقل از روابط عمومی سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل، حمیدرضا طاهرنژاد اظهار کرد: این بنای تاریخی که در نیاکی‌محله آمل قرار دارد توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی در سال جاری به مزایده گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در این مزایده شرکت‌کنندگان می‌بایست علاوه بر کسب امتیازات فنی و بازرگانی لازم، طرح بهره‌برداری قابل قبولی را ارائه می‌کردند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کاربری فرهنگی از اولویت‌های این سازمان بود تبدیل فضای آن خانه تاریخی به فرهنگ‌سرا و کافه گالری مورد بررسی و تأیید آن صندوق قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل مدت بهره‌برداری از خانه منوچهری را 15 سال عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از آن پس از مرمت و تأیید انجام خواهد شد که بر اساس آن هزینه مرمت نیز برعهده سازمان بهسازی و نوسازی خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه حفظ هویت تاریخی و فرهنگی جزیی از اساس‌نامه این سازمان است، خاطرنشان کرد: در طول فعالیت هفت ساله این سازمان، مباحث هویت تاریخی شهر و احیا آن یک اصل شناخته شده بوده و آثار آن را شهروندان آملی شاهد و ناظر هستند.

طاهرنژاد با ابراز امیدواری از انعقاد قرارداد موضوع مرمت و بهره‌برداری خانه منوچهری در آینده نزدیک، گفت: برنامه این سازمان در بهره‌برداری، فصل جدیدی از خدمت‌رسانی و درآمدزایی مجموعه مدیریت شهری در عرصه فرهنگ و هنر خواهد بود.

انتهای پیام/86012/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول