اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه فرانسه:

پاریس پنجشنبه میزبان نشست درباره آینده موصل/مبارزه مؤثر با تروریسم مستلزم بازپس‌گیری رقه سوریه است

وزارت امور خارجه فرانسه از برگزاری نشست آزادسازی موصل از اشغال داعش در پاریس طی پنجشنبه آینده خبر داد.

پاریس پنجشنبه میزبان نشست درباره آینده موصل/مبارزه مؤثر با تروریسم مستلزم بازپس‌گیری رقه سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشستی بین‌المللی در پاریس طی پنجشنبه آینده به منظور بحث و رایزنی درباره آینده شهر موصل عراق خبر داد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، این نشست روز پنجشنبه آینده با حضور افسران نظامی ارشد و دیپلمات‌های کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت راهبری آمریکا بمنظور گفت‌وگو و رایزنی درباره آزادسازی موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق از اشغال داعش در پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، ایران که کشوری بسیار بانفوذ در خصوص مناقشه عراق به شمار می‌رود، به این نشست که از سوی فرانسه و عراق سازماندهی شده، دعوت نشده است.

«ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه امروز در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه و عراق پنجشنبه نشستی در سطح وزرای امور خارجه حدود 20 کشور را بمنظور گفت‌وگو درباره آینده سیاسی موصل در پاریس برگزار می‌کنند.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران بر مسئولیت ائتلاف بین‌المللی ضددداعش در فراهم‌سازی زمینه برای بازپس‌گیری شهر رقه سوریه نیز تأکید و مبارزه مؤثر با تروریسم را مستلزم بازپس‌گیری این شهر ارزیابی کرد.

این در حالیست که خبرگزاری کویت از احتمال حضور «شیخ صباح خالد الحمد الصباح» وزیر امور خارجه و معاون اول نخست‌وزیر این کشور در این نشست خبر داده است.

طبق بیانیه منتشره از سوی وزارت خارجه فرانسه، شرکت کنندگان در این نشست طی آن به بررسی و ارزیابی آخرین تحولات صورت گرفته در راستای آزادسازی موصل که از جمله کانون‌های مهم گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود، خواهند پرداخت.

ژنرال «استفان تاونسند» فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرده که آزادسازی موصل ممکن است هفته‌ها یا حتی بیشتر به طول بینجامد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول