اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس اتحادیه اروپا از ورود عناصر داعش، پس از خروج از موصل

کمیسیونر امنیتی اتحادیه اروپا درباره امکان ورود نیروهای داعش به اروپا پس از پایان عملیات آزادسازی موصل هشدار داد.

هراس اتحادیه اروپا از ورود عناصر داعش، پس از خروج از موصل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جولیان کینگ» کمیسیونر امنیتی اتحادیه اروپا درباره پیامدهای عملیات آزادسازی موصل برای اروپا هشدار داد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «ولت» گفت: «بیرون راندن داعش از شهر موصل می‌تواند منجر به این شود که نیروهای این گروه خشن راهی اروپا شوند و چنین چیزی تهدیدی جدی است.»

کینگ افزود: «البته این موضوع باعث خروج جمعی داعشیان به سمت اروپا نمی‌شود اما حتی تعداد کمی از آنها هم تهدیدی جدی محسوب می‌شوند و ما باید برای آن آمادگی داشته باشیم. مهم این است که به وسیله اقدامات هماهنگ همچنان امکانات کمتری در اختیار تروریست‌ها قرار بگیرد تا به این ترتیب قدرت ما در برابر تهدید آنها افزایش یابد.»

عملیات آزادسازی شهر موصل از داعش به فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از بامداد روز دوشنبه 17 اکتبر (دیروز) آغاز شده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که نیروهای مشترک امنیتی طبق نقشه‌های طراحی شده از قبل  پایگاه‌ها و لانه‌های گروهک تروریستی-تکفیری داعش را با سلاح سنگین هدف گرفتند.

در سایه پیشروی سریع نیروهای امنیتی عراق گروهک تروریستی داعش اقدام به آتش زدن خندق‌هایی مملو از نفت سیاه کرده که پیش تر در منطقه الحمدانیه در جنوب شرق موصل آماده کرده بود تا بدین ترتیب دید هواپیماها و نیروهای امنیتی زمینی عراق را با مشکل مواجه کرده و پیشروی آنها را تا حد امکان برای مدتی متوقف کند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول