اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

کارشناس مسائل راهبردی عراق در گفت‌وگو با فارس:

نبرد موصل طی چند روز یک‌سره می‌شود/ خواسته ایران برای امنیت منطقه‌ تحقق می‌یابد

کارشناس مسائل راهبردی عراق با پیش‌بینی آزادی موصل طی چند روز آینده گفت: آزادی پایتخت ادعایی داعش خواسته ایران برای تحقق امنیت در منطقه‌ را محقق خواهد کرد.

نبرد موصل طی چند روز یک‌سره می‌شود/ خواسته ایران برای امنیت منطقه‌ تحقق می‌یابد

«احمد الشریفی»، کارشناس امور راهبردی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: سرعت قابل توجه پیشرفت عملیات آزادسازی موصل در روز نخست آغاز آن هیچ جای تردیدی نگذاشته که نبرد در پایتخت داعش ظرف چند روز یکسره خواهد شد بر خلاف اینکه آمریکایی از طول کشیدن آن تا چند هفته آینده سخن می گویند.

وی افزود: پس از پایان عملیات آزادسازی موصل نیروهای امنیتی عراق کار پاکسازی شهر از بقایای تروریست ها و تله های انفجاری را آغاز خواهند کرد.

الشریفی با بیان اینکه آزادسازی موصل، شاخ داعش در منطقه را خواهد شکست، گفت: بیرون رانده شدن داعش از پایتخت ادعایی خود تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای تحقق امنیت منطقه ای را به ثمر خواهد نشاند و موجب می شود عراقی ها هم به دور از زور و خشونت به اختلافات خود پایان بدهد.

کارشناس عراقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اثیل النجیفی، استاندار نینوا در زمان اشغال آن و نیروهایی موسوم به حشد وطنی که تشکیل داده سرنوشتی جز طرد و رانده شدن توسط اهالی موصل ندارند بخصوص که تجربه تلخی را به دلیل معاشرت با داعش به همشهریان خود تحمیل کردند.

به گزارش فارس، عملیات آزاد سازی موصل عراق که یکی از مهمترین و اصلی ترین پایگاه های تروریست های داعش در عراق و خاورمیانه محسوب می‌شود از سحرگاه دیروز (دوشنبه) آغاز شده و نیروهای ارتش عراق به همراهی نیروهای مردمی در پی آن هستند تا این شهر را بعد از دو سال از چنگال داعش آزاد کنند.

ژنرال استیون تاونسند، فرمانده جدید ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دیروز گفت: عملیات باز‌پس‌گیری دومین شهر بزرگ عراق ممکن است دو هفته و شاید بیشتر از آن ادامه داشته باشد.

وی افزود: درگیری طولانی‌مدت و سخت است ولی عراقی‌ها آمادگی زیادی دارند و ما نیز پشتیبان آن‌ها هستیم.

با تصرف موصل توسط داعش در سال 2014، اثیل النجیفی مانند برخی دیگر از مقامات و فرماندهان نظامی که در سقوط این شهر نقش بسزایی داشتند از موصل به اربیل رفت و از آن زمان این شهر را مرکز فعالیت خود قرار داده و از حمایت حزب دموکرات کردستان و حکومت اقلیم کردی برخوردار است.

برادر وی «اسامه نجیفی» نیز یکی از سران اصلی در روند سیاسی و حکومتی عراق در بغداد است که در قالب ائتلاف سنی «متحدون» و «اتحاد نیروهای عراقی» فعالیت می‌کند و پیش از رئیس کنونی مجلس عراق (سلیم جبوری) در این منصب قرار داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول