اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشتون کارتر:

عملیات موصل «لحظه سرنوشت‌ساز» در جنگ علیه داعش است

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به آغاز عملیات ارتش عراق در «موصل» این عملیات را «لحظه سرنوشت‌ساز» در مبارزه علیه تکفیری‌های «داعش» دانست.

عملیات موصل «لحظه سرنوشت‌ساز» در جنگ علیه داعش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با آغاز عملیات ارتش عراق در شهر «موصل» اعلام کرد که این عملیات یک «لحظه سرنوشت‌ساز» در مبارزه با تکفیری‌های «داعش» است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در این خصوص گزارش کرد، کارتر در این خصوص اعلام کرد: «ما اطمینان داریم که شرکای عراقی ما در مبارزه با دشمن مشترک ما و آزادسازی موصل و باقی عراق از نفرت و وحشیگری داعش، پیروز می‌شوند».

وی تأکید کرد که این عملیات در شکست داعش بسیار کلیدی است و ادامه داد: «این یک لحظه سرنوشت‌ساز در مبارزه برای شکست بادوام و پایدار داعش است».

وزیر دفاع آمریکا اینگونه گفت: «آمریکا و باقی ائتلاف بین‌المللی آمادگی دارد تا از نیروهای امنیتی عراق، نیروهای پیشمرگه و مردم عراق در مبارزه دشواری که پیش رو دارند، حمایت کنند».

شمال عراق محلی است که «ابو بکر البغدادی» سرکرده داعش در ژوئن 2014، در آن شهر خلافت گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

نیروهای عراقی از آن زمان موفق شدند، خساراتی را به این گروه تروریستی وارد آورند و موصل آخرین پناهگاه بزرگ و مهم داعش در عراق است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن خبر دادن از آغاز عملیات ارتش عراق در موصل علیه داعش اعلام کرده است که تنها نیروهای دولتی وارد موصل خواهند شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول