اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق در گالیکش/ دستگیری عامل توزیع پول‌های جعلی در گرگان

فرمانده انتظامی گلستان از شناسایی و دستگیری عامل توزیع پول‌های جعلی در مرکز این استان خبر داد.

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق در گالیکش/ دستگیری عامل توزیع پول‌های جعلی در گرگان

علی‌اکبر جاویدان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص نظارت فرماندهان انتظامی استان بر عملکرد یگان‌های عملیاتی به ویژه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم پیشرفت و موفقیت هر سازمانی، نظارت و ارزیابی کارکنان تحت امر است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز به عنوان یک سازمان نظامی و به عنوان خط مقدم ارتباط با شهروندان یکی از سازمان‌هایی است که به صورت 24 ساعته عملکرد یگان‌ها و کارکنان خود را نظارت و ارزیابی می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: طرح مکنا به عنوان یکی از طرح‌هایی است که پلیس گلستان از سال‌های پیش آن را آغاز کرده که این طرح در بیشتر کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان اجرایی شده است.

جاویدان بیان کرد: در طرح مکنا، تأکید پلیس بر فراهم کردن شرایطی مناسب برای ارباب رجوع در داخل یگان‌های انتظامی و تسریع در رسیدگی به مشکلات و مسائل شهروندان است.

وی تأکید کرد: تمام توان پلیس گلستان بر ایجاد و گسترش نظم و امنیت در سطح استان است و نیروی انتظامی در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و تا پای جان برای حفظ امنیت مردم تلاش می‌کند.

*مبارزه با قاچاق اولویت پلیس در سال جاری/ اقدامات پلیسی همراه با ایمان و اقتدار است

فرمانده انتظامی استان بر شهادت یکی از کارکنان انتظامی استان در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: درب شهادت همیشه در نیروی انتظامی باز است و کارکنان پلیس در تمامی جغرافیای ایران اسلامی و در تمام زمان‌ها با اقتدار و ایمان در مقابل برهم زنندگان نظام و امنیت ایستادگی می‌کنند و شهادت را با جان و دل می‌پذیرند.

جاویدان در بخش دیگری بر اولویت‌های مأموریتی پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار سال، مبارزه با قاچاق از اولویت‌های مأموریتی پلیس است که تمامی یگان‌های انتظامی در این راستا فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر، پلیس آگاهی به عنوان پلیس تخصصی، این موضوع را در دستور کار خود دارد.

وی بیان کرد: در همین راستا، با اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی که روزهای گذشته در استان اجرا شد، مأموران موفق شدند در شهرستان گالیکش و در محور تنگراه، یک دستگاه تریلی حامل 3 هزار لیتر سوخت قاچاق را شناسایی و کشف کنند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

جاویدان به یکی دیگر از موفقیت‌های پلیس گلستان در حوزه برخورد با جاعلان و سودجویان سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: روزهای گذشته گزارش‌‎های متعددی از سوی شهروندان به پلیس امنیت عمومی استان گزارش شد که فردی در سطح شهرستان گرگان با استفاده از وجوه جعلی اقدام به خرید اجناس می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین خصوص تیم ویژه کارشناسان و مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان گرگان مسئولیت پیگیری موضوع را بر عهده گرفتند.

*دستگیری عامل توزیع پول جعلی در گرگان/ اجرای عملیات غافلگیرانه پلیس در هنگام توزیع پول توسط مجرم

جاویدان گفت: در همین راستا پس از تحقیقات گسترده مأموران، فرد مورد نظر در رصد پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت که با هماهنگی مرجع قضایی، این فرد با هویت مشخص در شهرستان گرگان و در حال توزیع پول‌های جعلی طی یک عملیات حرفه‌ای پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: متهم که به صورت غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شده بود، راهی را جز اعتراف نمی‌دید و بلافاصله محل نگهداری پول‌های جعلی خود را به پلیس اعلام کرد.

وی متذکر شد: مأموران پس از بازرسی از محل اختفای متهم و نگهداری پول‌های جعلی موفق شدند تعداد 46 چک پول 500 هزار ریالی، 10 اسکناس جعلی 100 هزار ریالی و 120 اسکناس 50 هزار ریالی را کشف کنند که در مجموع، در این عملیات مبلغ 25 میلیون و 600 هزار ریال وجوه جعلی کشف شد.

جاویدان با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل چاپ این اسکناس‌های جعلی همچنان ادامه دارد گفت: شهروندان در دریافت وجه نقد و معامله با افراد ناشناس باید بسیار هوشیار باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش دهند.

وی در پایان ابراز کرد: تلفن 110 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به فوریت‌های پلیسی شهروندان و گزارشات انتظامی و امنیتی است و شهروندان با حفظ خونسردی می‌توانند با این شماره تلفن تماس بگیرند و علاوه بر امداد خواهی از پلیس، همیار پلیس در شناسایی و دستگیری متخلفان و مجرمان باشند.

انتهای پیام/83004/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول