اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: استقرار احتمالی موشک‌های اسکندر در کالینینگراد، آمریکا را نگران کرده است

خبرگزاری رویترز طی گزارشی از نگرانی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نسبت به استقرار احتمالی موشک‌های اسکندر در کالینینگراد روسیه خبر داد.

رویترز: استقرار احتمالی موشک‌های اسکندر در کالینینگراد، آمریکا را نگران کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز امروز شنبه طی گزارشی به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا نوشت: در شرایطی که روسیه کاملا حق استقرار انواع سلاح‌ها در خاکش با هدف دفاع از خود یا انجام رزمایش‌های نظامی را دارد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نسبت به استقرار احتمالی موشک‌های اسکندر در کالینینگراد نگران است.

رویترز به نقل از این منبع اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، افزود: آمریکا معتقد است که روسیه موشک‌های اسکندر را در منطقه کالینگراد روسیه مستقر می‌کند. با این وجود استقرار احتمالی این موشک‌ها در کالینگراد نمی‌تواند هیچ خطری ایجاد کند. آنها در سال 2014 میلادی نیز سیستم موشکی مشابهی را با هدف انجام رزمایش‌های نظامی مستقر کردند و می‌توان گفت که اقدام آنها در استقرار موشک‌های اسکندر را نیز می‌توان به منزله یک ژست سیاسی و نمایش قدرت برای ابراز نارضایتی ناشی از اقدامات سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) ارزیابی کرد.

از سوی دیگر «لیناس لینکویسیوس» وزیر امور خارجه لیتوانی نیز به نوبه خود اعلام کرد که استقرار احتمالی موشک‌های اسکندر در منطقه کالینگراد هیچ ارتباطی به آنچه پاسخ مسکو به اقدامات ناتو در اروپا گفته می‌شود، ندارد.

اواخر ماه ژوئن گذشته، «الکساندر گروشکو» نماینده روسیه در ناتو در اظهاراتی در خصوص استقرار این موشک‌ها در کالینگراد اعلام کرد که روسیه کاملا حق انجام چنین اقدامی را دارد اما در هر حال تجزیه و تحلیل اوضاع نظامی ضرورت دارد.

 این نوع موشک‌های تاکتیکی اسکندر اوائل ماه جاری وارد ارتش روسیه شدند و قادرند اهداف دشمن را در مسافت‌های بالای 300 کیلومتر هدف قرار دهند.

این سامانه موشکی در ‌هوای بسیار گرم و سرد کارایی دارد و با شتاب سریع خود بر سامانه‌های دفاع موشکی دشمن غلبه می‌کند.

استقرار راکت‌های بالستیک اسکندر به مرزهای غربی روسیه در راستای کشمکش و مقابله این کشور با برنامه ایجاد سپر ضدموشکی ایالات متحده آمریکا در قاره اروپاست. پیش از این نیز مقامات روسی قصد خود را برای مقابله با برنامه سپرضد راکتی آمریکا اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول