اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه رودهن:

فروپاشی کانون خانواده‌ها بزرگ‌ترین خیانت استکبار جهانی است

امام‌ جمعه رودهن گفت: یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های استکبار جهانی به‌خصوص رژیم صهیونیستی فروپاشی کانون خانواده‌ها در جهان اسلام است.

فروپاشی کانون خانواده‌ها بزرگ‌ترین خیانت استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح پیش از ظهر امروز در جمع مردم عزادار بخش رودهن اظهار داشت: یکی از مسؤولیت‌هایی که خداوند بر گردن انسان‌ها قرار داده و نیاز آن را در همه انسان‌ها به وجود آورده، مسؤولیت تشکیل خانواده است.

وی ادامه داد: از نظر ائمه اطهار (ع)، خانواده یکی از فضاهای بسیار مقدس و ارزشمند است و کانون خانواده مخصوصاً در کشورهای جهان اسلام باید همیشه برقرار باشد.

امام‌ جمعه رودهن بیان کرد: خانواده یکی از فضاهای موردتوجه اسلام است و همه ادیان آسمانی روی کانون خانواده که از تشکیل و اداره درست و ... می‌آید، تأکید دارند و توصیه کردند بهترین مکان برای انسان‌ها خانواده است که انسان‌ها باید به آن توجه کنند.

مدیح افزود: همه دنیا شاهد خیانت‌های استکبار جهانی به‌خصوص رژیم صهیونیستی هستند و یکی از بزرگ‌ترین این خیانت‌ها از بین بردن کانون خانواده به‌خصوص در کشورهای مسلمان و جهان اسلام است که مسلمانان باید با این خیانت مبارزه کنند و اجازه ندهند هر بی‌لیاقتی وارد مسأله خصوصی آن‌ها یعنی خانواده شود.

امام‌ جمعه رودهن تصریح کرد: متأسفانه از بین رفتن کانون خانواده در غرب بسیار زیاد مطرح است و مشاهده می‌شود یک خانواده هیچ‌وقت کنار هم نیستند و فقط اسم خانواده را یدک می‌کشند و با تبلیغات گسترده از طریق مختلف مانند ماهواره، فضاهای اجتماعی، سایت‌های غیرمجاز و... بقیه کشورها را هدف قرار دادند تا کانون خانواده در این دیگر کشورها از بین برود.

وی ادامه داد: بانوان ستون اصلی خانواده هستند و به‌عنوان زن مسلمان نه خودشان و نه به دیگر اعضای خانواده نباید اجازه دهند، مقدس‌ترین مکان خود، همسر و فرزندان از بین برود؛ در روایات آمده است که حضرت علی (ع)، بارها به کانون خانواده اشاره کردند و فرمودند بهترین جهاد برای بانوان نگه‌داشتن کانون خانواده و از همه مهم‌تر همسرداری است.

مدیح خاطرنشان کرد: محبت کردن در خانواده بسیار ارزشمند است و نیکی و خیرخواهی به همسر و فرزندان وظیفه خانم‌ها در خانواده است و هر مردی که در کارهای خود رشد کرده و موفق شده به دلیل داشتن همسر مناسب است.

امام‌ جمعه رودهن اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف بانوان تربیت صحیح فرزند است؛ فرزند از زمانی که جنین است و از چهارماهگی به بعد همه‌چیز را می‌شنود و حس می‌کند؛ چه‌بهتر است مادران تمام سعی خود را انجام دهند و دوران بارداری را با پاکی، قرآن و دعا خواندن سپری کنند تا فرزندشان مؤمن و انقلابی تربیت شود.

مدیح افزود: پدران تنها کمک‌کننده در تربیت فرزند به مادران هستند اما پدران هم وظایفی دارند که از اصلی‌ترین آن‌ها محبت کردن به همسر است؛ حضرت امام حسین (ع)، حتی در زمان واقعه عاشورا محبت به بانو رباب را فراموش نکردند و از ایشان و فرزندان خود مخصوصاً فرزندان دختر مراقبت ویژه می‌کردند.

انتهای پیام/67029/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول