اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

نقش نیروی انتظامی در پیشگیری از فجایع انسانی در حوادث گلستان

هفته نیروی انتظامی، بزرگداشت مردان و زنانی است که با قدرت و صلابت برای برقراری نظم، امنیت، انضباط و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم در جامعه جانانه و عاشقانه تلاش می‌کنند.

نقش نیروی انتظامی در پیشگیری از فجایع انسانی در حوادث گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نقش این نهاد ارزشمند و انقلابی در تمامی عرصه‎های امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی در بطن جامعه ملموس است اما در این گذر نمی‎توان از جایگاه بسیار حیاتی این مجموعه در فرآیند خطیر مدیریت بحران استان بی‎تفاوت گذشت.

بی‎تردید تعامل و هماهنگی این مجموعه با مدیریت بحران گلستان طی این سال‎ها، موجب شد تا ضمن تامین امنیت نقاط پرخطر، از بروز فاجعه‎های انسانی در حوادث طبیعی ممانعت، و روح آرامش در کالبد لحظات پرخطر و پرآسیب احتمالی دمیده شود.

 بخش مهمی از امنیت فعلی کشور، مرهون تلاش شبانه‎روزی این نهاد پرتلاش و اعتقادی است که در لباس سبز و سفید لحظه‎‎ای از خدمت به مردم عزیز کشور باز نمی‎ایستد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در چهار چرخه مدیریت بحران گفت: حضور به موقع و همراهی این نیروی ارزشمند در بسیاری از حوادث طبیعی مانع اتفاقات ناخوش‎آیند احتمالی در فرآیند پیشگیری شده است.

صادق‌علی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طی سال‎های اخیر و گذشته، نیروی انتظامی با هماهنگی و آمادگی کامل در فرآیند حوادث احتمالی حضور یافت و بر اساس سناریوی پیش‎بینی شده با اجرای برنامه‎های مدیریت بحران مانع از فجایع انسانی احتمالی شده است.

وی یادآور شد: اقدام به موقع در انسداد مسیرهای بحرانی به ویژه در حوادث دهنه محمدآباد، روستای زیارت و دیگر مسیرهای مواصلاتی، ضمن ایجاد آرامش مانع از وقوع خساراتی شد که بیشتر متوجه جان افرادی بود که خواستار تردد در این محورها بودند.

* انسداد به موقع مسیرهای بحرانی مانع از تلفات انسانی در محورهای گلستان/ تقدیر از نیروی انتظامی گلستان

مقدم خاطرنشان کرد: علاوه بر اهمیت جایگاه این نهاد ارزشمند در مدیریت جامع حوادث، حضور به موقع نیروی انتظامی در حوادث مایه آرامش و اطمینان خاطر برای مردمی است که در معرض حادثه قرار دارند.

وی ادامه داد: بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در واقع عظمت و اراده دلاورمردانی است که به شکل شبانه‎روزی برای پاسداری از کیان مملکت اسلامی و تامین امنیت فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر استحکام بیشتر رشته تعامل آن فرماندهی با مجموعه مدیریت بحران استان افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‎های نیروی انتظامی و ارتباط وسیع این نیرو با مردم، این هفته فرصتی است تا مردم ضمن آشنایی با بخش‎های مختلف این نهاد، تا نیروی انتظامی بتواند بیشتر در دل مردم راه یافته و مشارکت بیشتر مردم جلب شود.

مقدم ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان نهادی قانونی، حافظ امنیت و نظم عمومی در جامعه و معتقد به استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی در فرآیند تامین امنیت پایدار و مقابله با ناهنجاری‎ها است که از این ظرفیت بزرگ باید در جهت مدیریت بهتر حوادث طبیعی بهره برد.

وی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی استان ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری این مجموعه در فرآیند مدیریت بحران بیش از پیش افزایش یابد.

مدیریت بحران استان گلستان طی سه تقدیرنامه برای فرماندهی نیروی انتظامی گلستان و روسای پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان، ضمن گرامیداشت هفته ناجا، از زحمات و تعامل آنان در فرایند مدیریت بحران استان تشکر و قدردانی به عمل آورد.

همچنین فرماندار شهرستان بندرگز با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت و ثبات کشور گفت: نیروی انتظامی موثرترین دستگاه در ایجاد امنیت و دوام این شاخصه مهم توسعه است.

علی اصغر میرزایی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بخش عمده‎ای از احساس آرامش در کشور مرهون تلاش مجاهدانه نیروی انتظامی است و این نقش به ویژه در فرآیند مدیریت بحران قابل توجه و حیاتی است.

وی با تاکید بر ارتباط بیشتر نیروی انتظامی و مردم افزود: این نهاد انتظامی و امنیتی به مثابه شمشیر دو دم، باید با مردم رفتاری صمیمانه توام با احترام داشته باشد اما در مقابل اغتشاش‎گران و  اخلال‎گران امنیت، بدون هیچ‎گونه نرمش اقتدار لازم را به خرج دهد.

رئیس شورای تامین شهرستان بندرگز ادامه داد: برخورد نیروی انتظامی تنها برخورد فیزیکی و رودررو نیست بلکه اقدامات پیشگیرانه و خنثی کردن عوامل ناامنی و آمادگی در برابر مسائل به عنوان اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

* تاکید بر مشارکت مردم در برنامه‎های نیروی انتظامی  

میرزایی با نکوداشت هفته نیروی انتظامی به تمامی اعضای پرتلاش این نهاد انقلابی اضافه کرد: از ویژگی‎های مهم ماموران نیروی انتظامی آن است که با وجود امکانات اندک بیشترین و بهترین نتیجه را کسب کرده‎اند.

میرزایی اذعان کرد: فداکاری و ایثارگری این نهاد ارزشمند انقلابی در جامعه بازتاب مثبتی داشته و همه مردم  شاهد و ناظر هستند که آنان در حفاظت و حراست مرزها تا امنیت داخلی چه خدماتی را از خود بروز داده‎اند.

 همچنین معاون استاندار گلستان با ارزیابی مطلوب امنیت در کشور بیان کرد: مردم قدردان این امنیت و آرامش هستند که در سایه تلاش شبانه‎روزی نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالقدیر کریمی در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تبعیت از فرماندهی کل قوا و در سایه وفاق و همدلی با یکدیگر، در تامین امنیت و آرامش این مرز و بوم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به برخی وظایف نیروی انتظامی که در قانون اساسی برعهده این نیرو گذاشته شده است، افزود: تعدد وظایف این نیرو که حفظ نظم، امنیت و آرامش عمومی داخل کشور یکی از مهم‎ترین وظایف آنها است، شان، منزلت و اهمیت این نیرو را مشخص می‎کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس اضافه کرد: امنیت و آرامشی که با تلاش نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی در سراسر ایران اسلامی حاکم است، قابل قیاس با هیچ کشوری در جهان به ویژه در منطقه، اروپا و آمریکا نیست.

کریمی تصریح کرد: کارگزاران و مدیران مختلف نظام و دولت در سایه وجود امنیت و آرامش، با وفاق، همدلی و هماهنگی کامل و در فضایی صمیمانه برای خدمت بهتر به مردم گام بر می‎دارند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت تعامل نیروی انتظامی در چرخه مدیریت بحران اذعان کرد: نیروی انتظامی، با ایفای نقش درست خود در حوادث، پازل مدیریتی این بخش را تکمیل می‎کند.

کریمی تصریح کرد: با اقدام به موقع و موثر این نیروی پرتلاش می‎توان بسیاری از بحران‎ها به ویژه در حوادث غیرمترقبه را  پیش از وقوع مدیریت و خنثی کرد.   

برنامه‎های بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در گلستان همچون دیگر نقاط ایران اسلامی از 9 مهر ماه  آغاز شده و فردا 15 مهر ماه به پایان می‎رسد.

انتهای پیام/83002/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول