اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش وزارت خارجه امارات به انهدام ناو این کشور در سواحل یمن

وزارت خارجه امارات با نادیده گرفتن حجم جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن، هدف قرار دادن ناو «سویفت» در سواحل «المخا» توسط ارتش یمن را اقدامی تروریستی توصیف کرد و مدعی شد این موضوع، حجم حمایت منطقه‌ای از انصارالله را نشان می‌دهد.

واکنش وزارت خارجه امارات به انهدام ناو این کشور در سواحل یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه امارات پس از گذشت 5 روز از انهدام یک ناو این کشور در آب‌های جنوب غرب یمن اعلام کرد هدف قرار دادن ناو « سویفت» در ساحل «المخا» (در جنوب غرب یمن) توسط انصارالله ، اقدامی تروریسمی است و منعکس‌کننده میزان حمایت منطقه‌ای از این جنبش است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، وزارت خارجه امارات در ادامه منهدم کردن این کشتی را نقض آشکار اسناد و عرف بین‌الملل و تهدیدی برای آزادی کشتی‌رانی در «باب‌المندب» خواند.

امارات سپس مدعی شده این ناو برای انتقال کمک‌ها و مجروحان استفاده می‌شده و نظامی نبوده است.

این ادعای امارات در حالی مطرح می‌شود که «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که ناو اماراتی مذکور، ناو کمک‌رسانی نبوده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه این کشور ، ناو سویفت 24 خدمه از 6 تابعیت مختلف داشته است: 10 هندی، 7 اوکراینی، 4 مصری و مابقی از لیتوانی، فیلیپین و اردن بوده‌اند و بیشتر آنها در امارات درمان شده‌اند.

امارت در پایان بدون اشاره به جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن، از جامعه بین‌الملل درخواست کرد اینگونه اقدامات را محکوم کند.

این ناو شنبه هفته جاری با یک موشک سطح به سطح هدف قرار داده شد، امارات در ابتدا مدعی شد ناو مذکور دچار حادثه شده اما پس از اینکه ارتش یمن فیلم هدف قرار دادن این ناو را منتشر کرد مجبور به اعتراف شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول