اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی هرمزگان:

کاهش 37 درصدی سرقت به عنف در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال با اجرای 639 طرح پاکسازی میزان سرقت به عنف در استان 37 درصد کاهش یافته است.

کاهش 37 درصدی سرقت به عنف در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار عزیزالله ملکی عصر امروز در حاشیه همایشی با موضوع هفته نیروی انتظامی در استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 639 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان اجرا شده که در قالب آن بیش از 9 هزار کارتن‌خواب و 1897 خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان این که افزایش فعالیت اطلاعاتی و انتظامی پلس در هرمزگان موجب شده تا در بسیاری از حوزه‌های سرقت شاهد کاهش وقوع جرم باشیم، افزود: در سرقت به عنف 37 درصد، سرقت مغازه‌ها 6 درصد، سرقت منزل 2 درصد و کیف قاپی 39 درصد کاهش را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: گشت‌های موتوری و خودرویی نیروی انتظامی افزایش قابل توجهی یافته و از ظرفیت مردم در زمینه امنیت محلات به خوبی بهره گرفته‌ایم به طوری که به جد می‌توان گفت که کاهش وقوع جرائم و افزایش امنیت عمومی در جامعه با همت و همدلی مردم میسر شده و نقش مردم در این میان بی‌سابقه بوده است.

سردار ملکی با اشاره کمبودهای موجود در استان در زمینه مدیریت بر کارتن‌خواب و کمبود مراکز درمانی و نگهداری این عده از افراد، عنوان کرد: نیروی انتظامی قادر است در کمتر از 72 ساعت کل کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری کند اما امکانات مناسب در زمینه ساماندهی و اسکان و درمان آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به تأثیر جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در افزایش امنیت جامعه، افزود: در زمینه سرقت‌ها خرد بیشترین عامل را کارتن‌خواب‌های معتاد می‌دانیم و نیروی انتظامی در این زمینه بارها اقدام به جمع‌آوری این دسته از افراد کرده است اما نگهداری و درمان موردی آنها بخصوص در زمینه بانوان به مراکز بزرگی نیاز دارد که هنوز در استان به اندازه کافی ایجاد نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: نیروی انتظامی در زمینه انجام مأموریت‌های خود در مقابله با قانون‌شکنان جدی است و در 6 ماهه ابتدای امسال 96 دستگاه خودرو به جرم مزاحمت نوامیس توقیف شده است.

سردار ملکی به حجم وسیع تماس‌های مردم با سامانه 110 (فوریت‌های پلیسی) اشاره و خاطرنشان کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال بیش از 149 هزار ارتباط با 110 در سراسر استان برقرار شده که بیش از 55 هزار مأموریت پلیس را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/3264/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول