اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

آبرسانی سیار به 400 روستای خراسان جنوبی توسط بسیج سازندگی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی کفت: آبرسانی سیار به 400 روستا را انجام داده‌ایم که سبب آبرسانی به 80 هزار نفر در 17 هزار خانواده در سطح روستاهای استان شده است.

آبرسانی سیار به 400 روستای خراسان جنوبی توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 1379 بعد از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی به دستور رهبری بسیج سازندگی تشکیل یافت، اظهار داشت: اولویت ما در این سازمان به کارگیری جوانان در عرصه سازندگی است تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنها به محرومیت‌زدایی نیز کمک کنیم.

وی اذعان داشت: استان خراسان جنوبی به دلیل مواجهه با خشکسالی، وسعت زیاد و دارا بودن مناطق محروم بسیار در اولویت کارهای جهادی قرار گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: سال جاری حدود یک‌هزار نفر جهادگر طی 10 تا 20 گروه جهادی در مناطق مختلف فعالیت داشته‌اند و در همین زمینه گروه جهادی دندانپزشکی با هزینه کرد حدود یک‌میلیارد تومان در مناطق محروم خدمت‌رسانی کرده است.

زهرایی با اشاره به اینکه وظیفه بسیج سازندگی بستر‌سازی و پشتیبانی برای گروه‌های جهادی است، اظهار داشت: در منطقه قهستان یک گروه جهادی با برگزاری کلاس‌های آموزشی کنکور برای 100 نفر از دانش‌آموزان مقطع سوم متوسطه آنها را برای کنکور آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 6 هزار و 600 نفر در داخل استان در 360 گروه جهادی خدمت‌رسانی کرده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواستار این شده‌اند که گروه‌های جهادی به کمک دولت در امر محرومیت‌زدایی بپردازند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سعی کرد با قبول ساخت پروژه‌های کوچک و عام‌المنفعه و محرومیت‌زدا به کمک دولت برود که در این زمینه سالانه بین 100 تا 600 پروژه کوچک همچون خانه بهداشت، خانه عالم و غیره توسط این سازمان ساخته می‌شود.

زهرا ادامه داد: آبرسانی سیار به 400 روستا را انجام داده‌ایم که سبب آبرسانی به 80 هزار نفر در 17 هزار خانواده در سطح روستاهای استان شده است.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی سعی کردیم باعث آبادانی کارگاه‌های صنایع دستی در روستاها شویم و در این راستا 3هزار کارگاه ایجاد کرده‌ایم که 6 هزار نفر آموزش عمومی و 4 هزار نفر آموزش تخصصی دریافت کرده‌اند و حدود 27 میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/69044/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول