اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری دیدار نهایی امروز بعدازظهر

مسابقات بین‌المللی اسکواش شیراز به ایستگاه آخر می‌رسد

با برگزاری دیدار نهایی امروز بعدازظهر، مسابقات اسکواش شیراز به ایستگاه آخر می‌رسد.

مسابقات بین‌المللی اسکواش شیراز به ایستگاه آخر می‌رسد

رئیس هیئت اسکواش استان فارس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی اسکواش هرساله در شهرهای مهم دنیا به درخواست آن شهر و ارزیابی انجمن حرفه‌ای اسکواش‌بازان دنیا برگزار می‌شود.

علی طباطبایی افزود: در همین راستا طی شش ماه گذشته درخواست میزبانی شیراز با جایزه 5 هزار دلاری را ارائه کردیم و با ارائه قابلیت‌های بالای این شهر از امکانات آن دفاع کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و نام شیراز در کنار شهرهای مهم دیگر برای میزبانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی و دعوتنامه‌های ارسال‌ شده 11 کشور دنیا از این مسابقات استقبال کرده و در آن شرکت کردند و برای نخستین بار شرکت‌کننده‌هایی با رتبه زیر 100 دنیا در شیراز حضور یافتند که از کشورهای اتریش، جمهوری چک، انگلستان، قطر، هنگ‌کنگ، کویت، پاکستان، عراق، امارات متحده، سنگاپور و جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی یادآور شد: با توجه به آن‌که سفر کردن و برگزاری اردو برای ورزشکاران اسکواش مشکلات بسیاری دارد به‌جای آن با میزبانی مسابقات در ایران به‌نوعی آمادگی و رنکینگ ورزشکاران ما را بالاتر می‌برد ضمن این‌که فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های شیراز است.

این مسؤول عنوان کرد: ایران در حال حاضر در بخش بانوان اسکواش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و تاکنون رتبه‌های خوبی نیز در این زمینه کسب شده است.

به گزارش فارس، در ایام برگزاری این مسابقات که از پنجم مهر آغاز شد با توجه به بالا رفتن سطح مسابقات شور و هیجان خاصی بر فضای ورزشگاه اسکواش پارس شیراز حاکم بود و در پایان مسابقات زیبای این دور سجاد زارعیان، نوید ملک ثابت و سمیع الله قاصد آبادی از کشورمان و عقیل رحمان (اتریش)، آندره هرکا (چک)، عمار التمیمی (کویت)، فرمان حسن (عراق) و TSZ KWAN LAU از هنگ‌کنگ بر حریفان خود غلبه کردند و به دور بعدی مسابقات راه یافتند.

در بازی اول مرحله نیمه‌نهایی نوید ملک ثابت برابر عمارالتمیمی از کویت با نتیجه سه بر صفر بازی را واگذار کرد. بازی دوم نیز با شکست سه بر صفر محمد فرمان از عراق برابر رحمان عقیل از اتریش پایان پذیرفت.

با پایان مرحله نیمه‌نهایی نوید ملک ثابت و محمد فرمان به مقام سوم دست یافتند و عمارالتمیمی و عقیل رحمان به دور نهایی این مسابقات راه یافتند.

دیدار نهایی این مسابقات امروز شنبه ساعت 17 در مجموعه اسکواش پارس شهرک والفجر شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/76001/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول