اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بزرگ و مؤثر گردشگری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ظرفیت بزرگ و مؤثر گردشگری عنوان کرد و گفت: وجود همین مراتع بکر و زیبای استان است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب خود می‌کند.

مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بزرگ و مؤثر گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزت‌الله بهشتی‌فر عصر امروز دربازدید از طرح‌های مشارکتی تنگ سرخ یاسوج (کشت گیاهان دارویی)، اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در این منطقه (آنغوزه، باریجه، مریم گلی، گل ختمی، بومادران و آویشن باغی) باعث شده استان ما یکی از استان‌های پیشگام در این حوزه باشد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم در احیا و کاشت گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ یاسوج، گفت: این اقدام علاوه بر فراهم آوردن زمینه مشارکت مردم، در کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی نیز تاثیر خوبی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد معیشت‌های جایگزین، احیای گیاهان مرتعی، رونق و توسعه کسب و کارهای سبز را از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای این گونه طرح‌ها می‌توان تا حد زیادی تخریب را در منابع طبیعی کاهش داد.

این مسؤول، موفقیت و نتیجه‌دهی مطلوب این طرح‌ها را استقبال و مشارکت مطلوب مردم و بهره‌برداران دانست و با اشاره به اینکه کاشت این گیاهان هزینه کمی دربرداشته است، یادآور شد: جهت حفاظت از منابع طبیعی باید به سمت اقتصاد منابع طبیعی مبتنی بر مشارکت مردم گام برداریم.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه هر جا طرح‌های احیا و توسعه منابع طبیعی با کاشت گیاهان دارویی صورت گرفته است، ضریب حفاظتی منابع طبیعی افزایش داشته است، عنوان کرد: این امر نشان‌دهنده اهمیت مشارکت مردم و بهره‌برداران در حفاظت از منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، اجرای طرح کاشت بادام تلخ با مشارکت مردم در سه دهه اخیر در استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای حفاظت از منابع طبیعی بیان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر درآمدزایی بالا برای بهره‌برداران در کاهش فرسایش‌های آبی و خاکی تاثیری چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب جنگلی و مرتعی استان، گفت: حدود 18 درصد از جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه 85 درصد از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل داده است ، یادآور شد: باید با همکاری و مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها در حفظ و نگهداری از این ظرفیت کوشا باشیم.

بهشتی‌فر با عنوان اینکه استان ما بیشترین سرانه جنگل را در کشور دارد، گفت: تامین آب پشت سدهای منطقه (مارون و کوثر) نتیجه ذخیره نزولات آسمانی جنگل‌ها و مراتع استان است.

وی، مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ظرفیت بزرگ و مؤثر گردشگری عنوان کرد و گفت: وجود همین مراتع بکر و زیبای استان است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب خود می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت حفاظت و صیانت از این منابع خدادادی توسط همه مردم، دستگاه‌ها و مسئولان استان تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل خدادادی محافظت کرده و با همکاری هم گامی مؤثر در راستای توسعه اقتصاد این استان برداریم.

وی ضمن گلایه‌مندی از برخی دستگاه‌ها، گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه دستگاه‌ها است اما به جز تعدادی اندک دیگر دستگاه‌ها در این امر به خصوص در مواقع آتش‌سوزی هیچ کمک و همکاری با اداره کل منابع طبیعی ندارند.

انتهای پیام/2571/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول