اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز دفاع مقدس:

شکست عملیات کربلای 4 مقدمه پیروزی بزرگ در عملیات کربلای 5 شد

جانباز و راوی دفاع مقدس در یادواره شهدای فرهنگی بادرود گفت: شکست عملیات کربلای 4 مقدمه پیروزی بزرگ رزمندگان در عملیات کربلای 5 شد.

شکست عملیات کربلای 4 مقدمه پیروزی بزرگ در عملیات کربلای 5 شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، اسماعیل شریفیان ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بادرود در مدرسه مکتب الزهرا خالدآباد اظهار کرد: امروز اینجا گرد هم جمع شدیم تا یاد کنیم از کسانی که روزی به خاطر اسلام و خاک و ناموسشان جانانه  ایستادند و چنان درسی به استکبار و دشمنان اسلام دادند تا قصد تجاوز به کشور ما و هیچ‌کدام از  کشورهای اسلامی دیگر را نداشته باشند.

وی که در زمان جنگ تحمیلی در لشکر امام حسین و در گردان یونس خدمت کرده است و همچنین خط‌شکن 5 عملیات بوده، افزود: در عملیات کربلای 4 شکست خوردیم، همه‌جا از پیروزی می‌گویند ولی من از شکستی می‌گویم که منجر به پیروزی بزرگ شد.

جانباز و راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کربلای 4 بزرگ‌ترین عملیاتی بود که به دلایل مختلف  شکست خورد. یکی از آن دلایل اینکه آمریکایی‌ها دخالت کردند و اطلاعات ما را به‌ وسیله جاسوسان و تجهیزات ماهواره کسب کردند، دلیل دیگر دادن تجهیزات توسط ابرقدرت‌ها به دشمن بود؛ صدام 9 برابر نسبت به اول جنگ مسلح شد و انواع سلاح‌ها در اختیار او بود.

وی به آسیب‌های نفوذ و ضربات مهلکی که نفوذ به یک مملکت وارد می‌کند اشاره کرد و دراین‌باره گفت: جریان نفوذ همه‌ جا به ما ضربه است. منافقین ایرانی بین رزمندگان ما نفوذ می‌کردند و اطلاعات ما را به دشمن می‌دادند.

شریفیان شکست کربلای 4 را باب الفتح کربلای 5 نامید و در این‌ باره گفت: ده روز بعد از عملیات کربلای 4 عملیات بزرگی رخ داد به نام عملیات کربلای 5 که این عملیات با غرور رزمندگان و فرماندهان که خالصانه و با توسل و توکل بر خدا جنگیدند با موفقیت تمام به پیروزی رسید.

وی گفت: 3 ماه تمام هر روز در شلمچه نبرد بود وجب‌به‌ وجب زمین گلوله خورد تا ما ارتش عراق را متلاشی کردیم، در این عملیات 50 هزار عراقی کشته شدند و ما 25 هزار شهید در کربلای 5 داشتیم.

جانباز و راوی دفاع مقدس بیان کرد: با اینکه دشمن 9 برابر مسلح بوده با این‌ حال جلوی رزمندگان ما کم آورد. در این عملیات که هدف تصرف بصره بود تا موازنه جنگ را هم بزنیم، ما به خواسته‌مان رسیدیم و حرفمان را که حرف امام راحل و انقلاب بود به گوش جهانیان رساندیم.

شریفیان ادامه داد: بلایی به سر دشمنان بعثی درآوردیم که دشمن قطعنامه را قبول کرد. آن‌ها نتوانستند جلوی غیرت ایرانی و روحیه ولایت‌مداری و شهادت دوستی رزمندگان ما را بگیرند.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان نباید آینده را رها کنید شما باید در پی غرامت و خسارت‌های جنگ باشید و مواظب باشید در جنگ نرم خوابتان نبرد امروز هم باید قدر امنیت کشور خود و شهدای مدافع حرم را بدانیم.

انتهای پیام/63025/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول