اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

شکل‌گیری 55 صندوق خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شکل‌گیری حدود 55 صندوق خرد زنان روستایی در استان در سال گذشته خبر داد.

شکل‌گیری 55 صندوق خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق بعدازظهر امروز در کارگروه مشترک حفاظت آب و کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار داشت: نباید به سبب محدود بودن منابع آبی وضعیت کشاورزی را در استان محدود کنیم.

وی با بیان اینکه نداشتن آب در یک روستا به معنای نداشتن کشاورزی بوده که در نتیجه منجر به افزایش مهاجرت می‌شود، تصریح کرد: برای نگهداشت جمعیت در روستاها باید ابتدا به فکر معیشت آنها باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شکل‌گیری حدود 55 صندوق خرد زنان روستایی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش از این، تمام صندوق‌های خرد زنان روستایی استان 64 مورد بوده است که تعداد 55 مورد در سال گذشته به آن اضافه شد.

ولی‌پورمطلق ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و ایجاد این صندوق‌ها کمکی برای افزایش درآمد روستاییان در بخش صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه بازاریابی برای صنایع تولید شده توسط صندوق‌های خرد زنان روستایی در دستور کار قرار دارد، افزود: برای فروش این صنایع قرار است فروشگاه مجازی نیز طراحی شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های هشت مجتمع گلخانه‌ای در استان، گفت: مشکلات مربوط به این بخش با تعامل درون دستگاه‌های اجرایی استان حل می‌شود.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه برخی از محصولاتی که نیاز به آب مصرفی بیشتری دارند سطح زیرکشت آنها کاهش یافته است، اضافه کرد: سطح زیرکشت چغندرقند در استان از 7 هزار و 600 هکتار به 276 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت‌های جهاد تغییر الگوی کشت است، یادآور شد: تغییر الگوی کشت تنها راهکار کاهش برداشت از مخازن آب است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سطح زیرکشت گندم در استان کاهش یافته ولی میزان تولید گندم افزایش یافته است.

ولی‌پورمطلق به آبیاری تحت فشار اشاره کرد و یادآور شد: حدود 8 میلیارد تومان دیون برای خوداجرایی آبیاری تحت فشار در استان داریم.

وی با بیان اینکه در سفر دولت به استان 25 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیش‌از 600 کیلومتر آبیاری تحت فشار در استان تعهد شد، افزود: تاکنون این طرح در 821 کیلومتر از اراضی استان اجرا شده و هنوز متقاضی وجود دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی هشتمین استان در سطح کشور بوده که منابع اعتباری آبیاری تحت فشار به آن اختصاص یافته است.

ولی‌پورمطلق ادامه داد: تقاضا می‌شود میزان شارژ کنتورهای چاه‌های کشاورزی امسال کاهش نیابد تا فشار کمتری به کشاورزان وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر در 22 هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

انتهای پیام/69027/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول