اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان خبر داد

تحصیل 2 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه زنجان

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان از تحصیل 2 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه استان زنجان خبر داد.

تحصیل 2 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه زنجان

حجت‌الاسلام حسن بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فصل تحصیل حوزه‌های علمیه از روزهای آخر شهریور ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طلابی که در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، حوزه علمیه امام صادق(ع) قیدار، حوزه امیرالمومنین ابهر(ع) از حوزه‌های علمیه فعال در استان هستند.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه حوزه علمیه علوی هیدج و حوزه علمیه ولی‌عصر خرم‌دره نیز از دیگر حوزه‌های فعال در استان هستند، گفت: حوزه علمیه سید زنجان، حوزه علمیه باقرالعلوم ماهنشان، حوزه علمیه سفیران صائین‌قلعه نیز از دیگر حوزه‌های علمیه فعال در استان است.

بیات با اشاره به اینکه گسترش حوزه‌های علمیه با کمک خیران از جمله برنامه‌های استان است، افزود: طی سنوات گذشته در این باره اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار نفر در حوزه‌های علمیه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: این طلاب در مقاطع تحصیلی یک تا 10 مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد حوزه‌های علمیه فعال استان را 14 باب در بخش خواهران و برادران اعلام کرد و گفت: امسال 500 نفر برای تحصیل در این حوزه‌ها پذیرش شده‌اند.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه طی روزهای گذشته مراسم عمامه‌گذاری 30 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان آیت‌الله خاتمی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام دولابی و اساتید و طلاب حوزه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش فارس، مراسم عمامه‌گذاری 30 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه زنجان با عنوان جشن میثاق شاگردان مکتب امام صادق(ع) سربازان امام عصر(عج) در زنجان برگزار شد.

در این مراسم طلاب پس از عمامه‌گذاری مراسم تحلیف را به جای آورده و با خداوند متعال پیمان بستند تا همه توان خود را برای اعتلای کلمه‌الله بکار گیرند.

انتهای پیام/73005/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول