اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی خبر داد

استقبال گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با آغاز فصل تابستان و سفرهای تابستانی تورهای داخلی و خارجی استقبال خوبی برای بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان داشته‌اند.

استقبال گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی

مرتضی عربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی و مناطق گردشگری فراوانی بوده که می‌تواند مقصد گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی از ابتدای فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی تاکنون بیشترین بازدیدها و اقامت‌ها در شهرستان‌های طبس و فردوس صورت گرفته است، تصریح کرد: باغ گلشن و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و باغستان فردوس بیشترین گردشگران را به خود جذب کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: خدمات مختلفی به گردشگران و مسافران ارائه شده و مکان‌های اقامتی مناسبی در اختیار آنها قرار گرفته است.

عربی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان در فصل تابستان، گفت: در این بازارچه‌ها سوغات محلی و صنایع دستی هر شهرستان به نمایش گذاشته شده که مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته و فروش خوبی در این بخش وجود داشته است.

وی گفت: امسال برای استقبال از مسافران و گردشگران تابستانی همکاری خوبی توسط دستگاه‌های مربوطه در استان صورت گرفته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از پیگیری ثبت جهانی شدن قنات بلده فردوس و بیابان لوت در نهبندان خبر داد و افزود: کارهای مختلفی دیگری نیز در سطح استان به منظور مرمت آثار تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سال جاری صورت گرفته است.

عربی با بیان اینکه تورهای گردشگری داخلی و خارجی به خراسان جنوبی سفر کرده و از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند، یادآور شد: به منظور استقبال بهتر از گردشگران دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان وسایل نقلیه و دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان برگزار شده است.

وی تعداد روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی را 14 مورد دانست و اضافه کرد: سعی شده یک سری زیرساخت‌هایی در این روستاها برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به گردشگران فراهم شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به طرح ایجاد خانه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: روستاهای هدف در این زمینه بیشتر در طبس شامل روستاهای اصفهک، کریت، حلوان، کردآباد و ازمیغان می‌شود.

عربی ادامه داد: همچنین این طرح در باغستان فردوس، سه قلعه سرایان و چنشت سربیشه نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه به افراد متقاضی برای ساخت خانه‌های بوم‌گردی در روستاها تسهیلاتی به مبلغ 5 هزار میلیون ریال در وهله نخست پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و تنفس 6 ماهه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با همکاری حمل و نقل و پایانه‌ها، ستاد اقامه نماز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه نظارت و بازدید از نمازخانه‌ها و رستوران‌های بین‌راهی استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/69027/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول