اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت انگلیس با تشکیل ارتش اروپا پیش از برگزیت

وزیر دفاع بریتانیا در مخالفت با تشکیل ارتش اتحادیه اروپا قبل از خروج این کشور از این اتحادیه گفت: همه اقدامات به وجود آوردن این ارتش را وتو می‌کند.

مخالفت انگلیس با تشکیل ارتش اروپا پیش از برگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل فالن» وزیر دفاع بریتانیا هشدار داد تا زمانی که این کشور عضو اتحادیه اروپاست اجازه تشکیل ارتش اتحادیه اروپا را نخواهد داد.

به نوشته روزنامه تایمز، بعد از آنکه فرانسه و آلمان برای تشکیل ارتش اتحادیه اروپا زمان‌بندی کردند، فالن گفت که بریتانیا این اقدامات را وتو خواهد کرد.

این نیروی نظامی اروپا رقیبی علیه قابلیت‌های نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) خواهد بود.

روز گذشته سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا منهای بریتانیا در براتیسلاوا پایتخت اسلوواکی دیدار و کمیسیون اروپا پیشنهاد داد در ماه دسامبر آینده طرح ارتش اروپا ارائه و تا ماه ژوئن سال بعد تصویب شود.

چندین سال است که درباره مساله تشکیل ارتش واحد اروپا زمزمه‌هایی وجود دارد اما تاکنون به دلیل مخالفت‌های بریتانیا به جریان نیافتاده ولی با رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، این بار سران کشورهای اروپایی این مساله را به طور جدی دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول