اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی اردکان:

بیش از 1100 کودک اردکانی بینایی سنجی شدند

رئیس بهزیستی اردکان از اجرای طرح سنجش بینایی برای کودکان سه تا 6 سال اردکان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 104 کودک اردکانی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

بیش از 1100 کودک اردکانی بینایی سنجی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امیرولی عضدزاده پیش از ظهر امروز در نشست ارزیابی و تحلیل برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با اشاره به اینکه یک‌هزار و 104 کودک سه تا 6 سال در اردکان با دستگاه بینایی‌سنج معاینه شدند، اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با عنوان «آمبلیوپی» به منظور شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم اجرا می‌شود.

عضدزاده، اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و احتمال بیشتر حوادث و معلولیت را از عوارض ناشی از تنبلی چشم در کودکان برشمرد.

رئیس بهزیستی اردکان عنوان کرد: والدین اردکانی می‌توانند برای معاینه چشم کودکان سه تا 6 سال خود روزهای یک‌شنبه و دوشنبه تا پایان شهریورماه  با مراجعه به پایگاه‌ ثابت غربالگری تنبلی چشم مرکز سلامت شماره 4 (اردشیری) در شهرستان‌، ضمن معاینه از نابینایی و کم‌بینایی کودکان پیشگیری کنند.

عضدزاده ضمن قدردانی از مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم (موسسه باران کویر) در شهرستان اردکان اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان ابزار تاثیرگذار در پوشش بیشتر این طرح  یار و کمک‌رسان بهزیستی خواهند بود و امیدواریم با این همکاری و تعامل بتوانیم کودکان را از مشکل نابینایی نجات دهیم.

شهرستان اردکان با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در فاصله 60 کیلومتری شمال مرکز استان یزد قرار گرفته است.

انتهای پیام/2464/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول