اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

تایید صلاحیت 250 معلم در خراسان جنوبی برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در کمیته تایید صلاحیت تاکنون 250 معلم برای خدمت در مدارس استان تایید صلاحیت شده‌اند.

تایید صلاحیت 250 معلم در خراسان جنوبی برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید رضا میرزایی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال برای اجرای پروژه مهر در استان پنج کمیته تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته سازماندهی فعالیت‌ها، کمیته تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، کمیته تبلیغ و اطلاع‌رسانی، کمیته تایید صلاحیت و کمیته نظارت و ارزیابی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در کمیته سازماندهی، فعالیت‌های معلمان و دانش‌آموزان سازماندهی می‌شود، یادآور شد: همچنین در این کمیته برای نقل و انتقالات معلمان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد که برای سال تحصیلی جدید در مجموع 15 نفر خروجی و 178 نفر ورودی داشته‌ایم و 172 نفر در استان جا به جا شده‌اند.

میرزایی به شیب نقل و انتقالات به مرکز استان اشاره کرد و گفت: از شورای آموزش و پرورش درخواست می‌شود این موضوع پیگیری شود زیرا با توجه به بالا بودن نقل و انتقالات اضطراری که به دنبال نقل و انتقالات سایر دستگاه‌ها به وجود می‌آید امکان جذب معلمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان از دیگر اقدامات کمیته سازماندهی پروژه مهر استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید باید 14 هزار و 544 دانش‌آموز کلاس اولی سنجش شوند که قبل از عید یک‌هزار و 546 نفر و بعد از عید 12 هزار و 590 نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

میرزایی با بیان اینکه سعی داریم توزیع متوازن بین شاخه‌ای و بین رشته‌ای را اجرا کنیم، اضافه کرد: متاسفانه با تدابیری که صورت گرفته توسعه متوازنی که مدنظر بوده حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید مدارس شبانه‎روزی آماده شده‌اند و مبالغی برای تجهیز این مدارس واریز شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی به موضوع تجمیع مدارس زیرنرم در استان اشاره کرد و گفت: این امر به بالا بردن راندمان آموزشی کمک می‌کند.

میرزایی با اشاره به اقداماتی که توسط کمیته تجهیز و تعمیر فضاهای آموزشی پروژه مهر پیگیری و انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به سیل جمعیت به مرکز استان باید بخشی از بودجه شهرستان‌ها به بیرجند اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در کمیته تایید صلاحیت تاکنون 250 معلم برای خدمت در مدارس استان تایید صلاحیت شده‌اند.  

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد ارتباط بیشتر والدین با مدرسه به آموزش و پرورش کمک کنند.

میرزایی با بیان اینکه رتبه‌های زیر یک‌هزار استان در کنکور سراسری در سال گذشته 242 نفر بوده‌اند و امسال این تعداد افزایش یافته‌ است، خاطرنشان کرد: بیشترین این دانش‌آموزان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قاین، بیرجند و طبس بوده است.

وی اضافه کرد: درخواست داریم تا از فعالیت موسسات آموزشی غیرمجاز در استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/69027/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول