اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

درخشش دانش‌آموزان زنجانی در جشنواره خوارزمی با کسب 4 مقام برتر

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از درخشش دانش‌آموزان استان زنجان در جشنواره خوارزمی با کسب چهار مقام برتر خبر داد.

درخشش دانش‌آموزان زنجانی در جشنواره خوارزمی با کسب 4 مقام برتر

محمود شهبازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دانش‌آموزان استان زنجان در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های خود در حوزه جشنواره خوارزمی در سه فعالیت اصلی دنبال می‌کند، افزود: فعالیت دانش آموزان در قالب جشنواره نوجوان خوارزمی، فعالیت معلمان در قالب جشنواره تدریس و فعالیت مدیران در قالب برنامه تعالی مدیریت از جمله محورهای این فعالیت است.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی مهمترین فعالیت دوره اول متوسطه تلقی می‌شود، عنوان کرد: رویکرد جشنواره نوجوان خوارزمی مدرسه محور بوده و تلاش شده به هر دانش‌آموز یک نقش اختصاص داده شود.

شهبازی با اشاره به اینکه در واقع این جشنواره می‌خواهد به مبانی نظری جنبه عملیاتی دهد، اضافه کرد: این جشنواره اتصال کتاب درسی با کار، جامعه و محیط زیست را دنبال می‌کند.

وی اصلی‌ترین هدف را از برگزاری این جشنواره کاربردی کردن آموخته‌های دانش آموزان در مدارس دانست و افزود: کشف و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول هدف بعدی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: مهم‌تر از همه جشنواره نوجوان خوارزمی مسیر مناسبی برای پژوهش محور کردن مدارس است و با توجه به رویکردهای مختلف در مدارس اجرا می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه توجه به رویکرد روش‌های فعال و مشارکتی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری و تنوع بخشی به محیط های یادگیری از محورهای جشنواره خوارزمی است، خاطرنشان کرد: توسعه و تعمیق فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه با محوریت افزایش نشاط و پویایی در مدارس و دانش‌آموزان و توسعه و تعمیق یادگیری دیگر محورهای این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 6 عنوان برگزار می‌شود، اضافه کرد: فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه‌ها، زبان انگلیسی و کار‌آفرینی بخش‌های این رقابت است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در چهار مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رقابت‌ها در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان زنجان 66 هزار و 960 نفر رشته در مرحله آموزشگاهی به رقابت پرداختند، خاطر نشان کرد: 4 هزار و 108 نفر به مرحله منطقه‌ای این رقابت‌ها راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله منطقه‌ای یک هزار و 383 نفر به مرحله استانی رسیدند، ادامه داد: در نهایت هفت نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری صعود کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد: این دانش‌آموزان در مرداد در رقابت‌های کشوری موفق به کسب چهار مقام شدند.

شهبازی با اشاره به کسب مقام نخست دانش‌آموز زنجانی در رشته پژوهش و فعالیت‌های آزمایشگاهی اظهار کرد: یک مقام دومی در رشته ادبیات فارسی و دو مقام سومی در رشته دست‌سازه‌ها دیگر افتخارات دانش‌آموزان استان زنجان در جشنواره خوارزمی‌ هستند.

انتهای پیام/73009/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول