اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گسترش استفاده از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار در انگلیس

تحلیلگران دانشگاه کالج لندن اعلام کرده‌اند که استفاده از سیگار الکترونیکی به هزاران نفر در این کشور برای ترک سیگار کمک کرده اما هنوز بی‌ضرر بودن این نوع سیگارها تایید نشده است

گسترش استفاده از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار در انگلیس

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کالج لندن استفاده از سیگار الکترونیک به هزارا نفر در انگلیس برای ترک سیگار کمک کرده است اما همچنان استفاده از این نوع سیگار بر سلامتی انسان نامشخص است.

براساس تحقیقات صورت گرفته حدود 2.8 میلیون نفر در انگلیس از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند و به طور کلی این روش محبوب‌ترین راه برای ترک سیگار در این کشور است.

در عین حال محققان هشدار داده‌اند که همچنان بهترین روش برای ترک سیگار استفاده از داروها و حمایت‌های حرفه‌ای از سوی مراکز خدمات محلی ترک سیگار محسوب می‌شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از خدمات مراکز ترک سیگار محلی استفاده می‌کنند 3 برابر بیشتر از کسانی که از روش‌های شخصی استفاده می‌کنند از احتمال موفقیت برخوردارند.

بنا به گفته رابرت وست کارشناس حوزه تحقیقات بهداشت دانشگاه کالج لندن، در برخی مواقع در انگلیس نسبت به سیگار الکترونیکی نگاه بیش از حد خوشبینانه‌ای وجود دارد اما نتایج اخیر نشان می‌دهد اقدامات صورت گرفته برای گسترش استفاده از این نوع سیگار تا حدودی قابل توجیه هستند.

گروه کُچرال که در زمینه مقابله با اعتیاد به تنباکو فعالیت می‌کند نیز اعلام کرده است که سیگار الکترونیکی توانسته است به بسیاری از افراد در انگلیس برای ترک سیگار سنتی کمک کند اما تاثیرات بلندمدت استفاده از این سیگار همچنان نامعلوم باقی مانده‌اند.

استفاده‌کنندگان از این نوع سیگار در تحقیقات صورت گرفته نسبت به خشک بودن، ایجاد سردرد و یا تنگی نفس در استفاده از آن ابراز ناراحتی کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول