اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

حوزه‌های علمیه نباید خرج جناح‌ها و رجال سیاسی شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه نباید خرج جناح‌ها و رجال سیاسی شود، گفت: تقویت بنیه دینداری مردم در جامعه و اصلاح برخی از باورهای سطحی از وظایف مهم طلاب است.

حوزه‌های علمیه نباید خرج جناح‌ها و رجال سیاسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاحیه مدارس علمیه استان زنجان، نظام جمهوری اسلامی را یک نعمت بسیار مهم و بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: این نعمت فرصت خوبی برای طلبه‌ها در راستای تقویت دینداری مردم‌ جلوگیری از خرافات و انحرافات دینی و اصلاح برخی از باورهای غیراصولی جامعه است.

وی ادامه داد: طلبه‌ها نباید منتظر این باشند که مردم به سوی آنها بیایند، بلکه یکی از وظایف طلاب حرکت به سمت مردم و استفاده از موقعیت‌های لازم برای تقویت بنیه دینداری مردم در جامعه و اصلاح برخی از باورهای سطحی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با مقایسه وضعیت موجود کشور با زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: قبل از انقلاب به دلیل آلوده بودن مراکز علمی و آموزشی کشور برخی از مذهبیون به دلیل امن نبودن فضای فکری و فرهنگی از تحصیل فرزندان خود در این مراکز جلوگیری می‌کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عدم حضور مذهبیون در مراکز علمی موجب شد تا دشمن از خلأهای موجود سوء استفاده کند، افزود: همین امر موجب شد دشمن نیروهای خود را تربیت کرده و با همین نیروها در منزوی نگهداشتن مذهبیون اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به مقاصد شوم مستکبران در راستای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود در طول تاریخ کشور گفت: خوشبختانه به برکت  انقلاب اسلامی شاهد حضور حداکثری دختران در دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزش هستیم که به دور از چشمان هوس‌آلود در مجامع مهم علمی، فرهنگی و دینی در رقابت‌های مهم علمی حضور دارند.

وی با اشاره به وضعیت ایران اسلامی در موقعیت کنونی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: قبلا کشور ما در دست دو ابرقدرت شرق و غرب معامله می‌شد، اما امروز کشور توانسته خود را در عرصه‌های مهم جهانی معرفی کند و اجازه تعدی به مستکبران و زورگویان ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر ضرورت رسیدگی و توجه به و حوزه‌های علمیه افزود: باید مطالبات طلاب و روحانیون رسیدگی شده و حوزه‌های علمیه نباید خرج جناح‌ها و رجال سیاسی شود.

آیت‌الله خاتتمی با تاکید بر اینکه این نهاد کامل و تمام در چهارچوب خط مشی مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد، افزود: باید در این عرصه دشمن‌شناس، بصیر و هوشیار بوده و اجازه ندهیم دشمن به ریشه انقلاب نفوذ کند.

انتهای پیام/73005/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول