اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

129 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان جنوبی تکمیل شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 129 کیلومتر از راه‌های روستایی استان در قالب 25 پروژه تکمیل و افتتاح شده است.

129 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان جنوبی تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری صبح امروز در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی خراسان جنوبی، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری افزایش تلفات جاده‌ای در استان نگران‌ کننده بوده است.

وی از شناسایی 80 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی راه و شهرسازی استان افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یکی از مشکلات اصلی در جاده‌های استان را تردد زیاد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین دانست و افزود: از نظر تردد کامیون‌ها محور بیرجند-قاین در رتبه دوم کشور قرار دارد.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه راه‌های استان در هفته دولت، گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث پل دوم زیرگذر در سه راهی روم محور بیرجند- قاین، زیر عبور قرار گرفتن 9 کیلومتر از باند دوم محور سه راهی روم- فردوس، بازگشایی روکش آسفالت و باند دوم محور قاین- سه راهی خواف به طول 10 کیلومتر، بهره‌برداری از 9 کیلومتر باند دوم محور قاین- گناباد بعد از خضری، بازگشایی باند دوم بیرجند- مود و آماده بهره‌برداری شدن کمربندی اسلامیه به طول 12 کیلومتر از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع در طول هفته دولت پروژه‌های افتتاحی در بخش راه‌های استان حدود 430 کیلومتر با اعتبار هزینه شده 82 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع در هفته دولت امسال 72 کیلومتر باند دوم در استان بازگشایی و 45 کیلومتر از راه‌های اصلی تکمیل و افتتاح شده است.

جعفری به راه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود: 129 کیلومتر از راه‌های روستایی استان در قالب 25 پروژه تکمیل و افتتاح شده که 594 خانوار از نعمت راه‌های آسفالته برخوردار شده‌اند و در این راستا 29 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان در پروژه‌های مصوب سفر دولت به استان احداث 100 کیلومتر باند دوم بوده است، یادآور شد: در مجموع 60 کیلومتر آسفالت و 23 کیلومتر آماده آسفالت بوده و دارای پیشرفت متوسط 74 درصدی است و تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تکمیل 199 کیلومتر راه بوده که 170کیلومتر آن باند دوم و 29 کیلومتر راه اصلی است.

جعفری با اشاره به تعامل خوب اداره کل راه و شهرسازی استان با پلیس راه، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری دیگر دستگاه‌ها در راستای ایمن‌سازی راه‌های استان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/69027/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول