اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پورمختار در گفت‌وگو با فارس:

طیب‌نیا برای پذیرش FATF به مجلس توضیح دهد/ پذیرشFATF به هیچ وجه به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه وزیر اقتصاد برای پذیرش FATF به مجلس توضیح دهد،‌ گفت: FATF قراردادی بین‌المللی است و طبق قانون باید به تأیید و تصویب مجلس برسد.

طیب‌نیا برای پذیرش FATF به مجلس توضیح دهد/ پذیرشFATF به هیچ وجه به صلاح کشور نیست

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع عضویت ایران در FATF گفت: عضویت در FATF با توجیه رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط بانکی است که بنده معتقدم با فریب‌کاری آمریکایی‌ها این گشایش‌ها در زمینه بانکی باز هم اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: بعضا شاهد ساده‌اندیشی برخی مسئولین در این حوزه هستیم و ما خسارت این نوع رفتارهای ساده اندیشانه را پرداخت می‌کنیم و FATF هم خارج از این فریب‌کاری‌ها نخواهد بود و نباید به طرف خارجی اعتماد کرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اینکه وزیر اقتصاد اعلام می‌کند که موضوع FATF به مجلس ربطی ندارد صحیح نیست و باید هیأت رئیسه مجلس در خصوص این اظهارات موضع‌گیری کند و وزیر هم برای پاسخگویی حتما در مجلس حاضر شود و علاوه بر این نیز در خصوص پذیرش FATF به نمایندگان توضیح دهد.

پورمختار خاطرنشان کرد: از آنجا که FATF یک قرارداد بین‌المللی است باید طبق قانون در مجلس تائید و تصویب شود.

وی در پایان گفت:‌ تعریف ما از گروه‌های تروریستی با آمریکا و غرب متفاوت است و لذا زمانی که ما FATF را بپذیریم در واقع باید تعاریف و چارچوب‌های آن را قبول کنیم و این موضوع محدودیت‌های زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول