اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

دبیر کل جنبش مبارزه لبنانی-عربی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا و اسرائیل دین و پیمان نمی‎شناسند/ استکبار پشت مزدوران خود را هم خالی می‌کند

دبیر کل جنبش مبارزه لبنانی-عربی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در راستای منافع خود مزدورانی را از کشورهای منطقه به خدمت گرفته‌اند، گفت: استکبار جهانی پس از پیاده کردن نقشه هایش به دست ایادی خود پشت آنها را خالی خواهد کرد.

آمریکا و اسرائیل دین و پیمان نمی‎شناسند/ استکبار پشت مزدوران خود را هم خالی می‌کند

«فیضل الداوود»، دبیر کل جنبش مبارزه لبنانی-عربی و نماینده سابق پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت تاکید کرد: مقاومت، موجودیت خود را در جهان عرب ثابت کرده و کشورهای ایران، سوریه، لبنان و عراق که اضلاع این جبهه را تشکیل می‌دهند با حرکت در مسیر مبارزه با نقشه‌های آمریکا، اسرائیل، غرب و شیخ نشین‌ها گام برمی دارند.

وی سوریه را سمبل مقاومت توصیف و تاکید کرد: اگر همبستگی بین کشورهای جبهه مقاومت نبود پیروزی‌های سال‌های 2000 و 2006 هم در لبنان به دست نمی‌آمد، بنابراین سوریه و ایران 2 کشور اصلی جبهه مقاومت هستند.

الداوود تصریح کرد: غرب به این دلیل اصلی علیه سوریه توطئه کرد که این کشور را مایه خشم و ترس از شکست اسرائیل برای پیاده کردن نقشه‌هایش در منطقه می‌دید بنابراین سوریه و لبنان با وجود تحمل خسارات سنگین در برابر این نقشه مقاومت کردند و به اذن پروردگار جبهه مقاومت با همکاری هر چه بیشتر با یکدیگر و همپیمانی مستحکم با روسیه و چین در برابر متجاوزان و استکبار جهانی تا پیروزی نهایی خواهند ایستاد.

نماینده سابق پارلمان لبنان افزود: اندیشه‌های تروریستی و تروریسم را عربستان به همه جا صادر کرد و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز تصریح کرده که عربستان صادر کننده تروریسم و ابزار آمریکا و اسرائیل است آمریکا همه متحدان خود را در مسیر منافع خود به خدمت گرفته است همان گونه که در قبال ترکیه چنین کرد، بنابراین آمریکا مثل رژیم صهیونیستی دین و پیمان نمی‌شناسد بلکه مزدورانی دارد که آنها هم وقتی نقششان تمام شد کنار زده می‌شوند.

دبیرکل جنبش مبارزه لبنانی-عربی درباره تحولات یمن نیز با اشاره به توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان برای سیطره بر باب المندب، اظهار داشت: شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس پشتیبان مالی و انسانی برای نابودی جهان عرب از تونس تا لیبی و همه جهان عرب گرفته تا سوریه، عراق و یمن هستند و البته نباید سودان را نیز فراموش کرد که به دست غربی‌ها تجزیه شد تا جای پایی برای صهیونیست‌ها در جنوب این کشور فراهم شود و این مساله درباره اربیل عراق نیز صدق می‌کند.

الداوود با اشاره به شکست غربی‌ها در تضعیف امت عربی گفت: سوریه دژ مقاومت در برابر طوفان توطئه‌های آمریکا، غرب، اسرائیل و شیخ نشین‌هاست؛ همین همبستگی ملت و ارتش سوریه با رهبری این کشور و دوستی ایران و روسیه با سوریه است که نقشه های امپریالیسم غربی علیه منطقه را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول