اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چنارانی در گفت‌وگو با فارس:

FATF طنز تلخ تاریخی است/ مجلس با کنوانسیون‌هایی که باعث تضعیف خط مقاومت شود برخورد می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اجرای قرارداد FATF توسط دولت گفت: اینکه کشورهای دارای تروریست دولتی بر تبادلات مالی ایران نظارت کنند طنز تلخ تاریخی است.

FATF طنز تلخ تاریخی است/ مجلس با کنوانسیون‌هایی که باعث تضعیف خط مقاومت شود برخورد می‌کند

هاجر چنارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نیشابور با اشاره به اجرای قرارداد FATF توسط دولت اظهار داشت: پذیرش FATF به مصلحت نظام نیست و برخی کارشناسان دلسوز این موضوع را مخاطره برانگیز‌تر و دائمی‌تر از برجام ارزیابی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این اصل که ایران باید به سمت مبارزه با پولشویی برود شکی وجود ندارد و باید در این راه از تجربه کشورهای دیگر استفاده کرد ولی تعریف ایران انقلابی از پولشویی و مبارزه با آن با تعریف نظام سلطه تفاوت دارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این کنوانسیون ما متعهد شده‌ایم هر شخص حقیقی یا حقوقی که در لیست تحریمی سازمان ملل متحد وجود دارد را درون کشور تحریم کنیم و این رخداد در حال حاضر در برخی بانک‌ها ایجاد شده است که کار اشخاص حقیقی و حقوقی را انجام نمی‌دهند و مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

چنارانی با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: در حال حاضر 200 شخص، شرکت و مؤسسه در لیست تحریم‌ها قرار دارد و مسؤولان ما با امضای این سند محرمانه متعهد شده‌اند تحریم‌ها را علیه آن‌ها درون کشور نیز اجرایی کنند، به‌ نحوی‌ که دچار تحریم داخلی شده‌ایم و این جای تأسف دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صداوسیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم، وزارت اطلاعات، صنایع دفاع، دانشگاه مالک اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین، هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و هواپیمایی ماهان برخی از شرکت‌هایی هستند که امکان تبادلات بانکی درون کشور را از دست‌ داده‌اند.

وی گفت: لیست بالا بهترین و متخصص‌ترین نیروهای کشور را شامل شده است که مشمول این تحریم‌های داخلی شده‌اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 کشور عضو این کنوانسیون هستند و جالب است بدانید که عربستان و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر این کنوانسیون هستند، این دو رژیم حتی هنوز فرآیند عضویت را کامل طی نکرده‌اند و با این تعهد قرار است بر روی ایران نظارت کنند که جای سؤال دارد.

چنارانی با اشاره به همکاری اتحادیه اروپا و سازمان همکاری‌های خلیج‌ فارس با این گروه تأکید کرد: باید امضای این کنوانسیون توسط دولت در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود و مجموعه نظام درباره آن تصمیم‌گیری کنند و هر چه تصمیم شد همه مسؤولان باید آن را قبول کنند.

وی با اشاره به این ابزار برای جلوگیری از حمایت ایران از جبهه مقاومت ادامه داد: اینکه کشورهای دارای تروریست دولتی قرار است بر ایران نظارت کنند طنز تلخ تاریخی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هدف دیگر این طرح را شناسایی کشورهای حامی تروریسم دانست و افزود: بحث مبارزه با تروریسم در این تعهد حضور چشم‌گیری دارد ولی خود کشورهایی که تروریسم را در جهان گسترش می‌دهند در آن حضور دارند و نتایجی تاکنون نداشته است.

چنارانی تأکید کرد: بر اساس توافق FATF، جمهوری اسلامی باید در کنوانسیون پالرمو عضو شود، حال در این کنوانسیون، حزب‌الله در لیست سیاه قرار دارد، این توافق به قرارداد پولی و بانکی پرداخته است و هیچ ارتباطی با مسائل مربوط به حزب‌الله ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی تحت هیچ شرایطی با کنوانسیون‌هایی که امنیت داخلی و خط مقاومت را تضعیف کند نه‌تنها موافقت نخواهد کرد بلکه به‌صورت جدی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/3268/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول