اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیات فوتبال گلستان:

پلمب 20 مدرسه فوتبال غیرمجاز در گلستان/ خیمه دلالی بر استعدادهای فوتبالی

دبیر هیات فوتبال گلستان گفت: 20 مدرسه فوتبال غیرمجاز که بدون مجوز در حال فعالیت بودند و حتی در عرصه دلالی بازیکنان فعالیت می‌کردند شناسایی شده و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

پلمب 20 مدرسه فوتبال غیرمجاز در گلستان/ خیمه دلالی بر استعدادهای فوتبالی

مرتضی شکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: متاسفانه در سطح استان مدارس فوتبالی وجود دارد که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز در حال فعالیت هستند که حتی این مدارس وارد مباحث دلالی فوتبال شده‌اند.

وی ادامه داد: با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و فرماندهی انتظامی استان گلستان غریب به 20 مدرسه فوتبال غیرمجاز را پلمپ کردیم و برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

دبیر هیات فوتبال استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی در این مدارس فعالیت می‌کردند که مجوز و کارت مربیگری و تائید صلاحیت لازم را نداشتند و بر اساس تجربه فوتبالی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند.

شکی تاکید کرد: متاسفانه این مدارس در شهرستان‌ها مشغول بودند و گلایه ما این بود که چرا هیات‌های شهرستان‌‌ها و ادارات شهرستان‌های استان از فعالیت این مدارس غیرمجاز جلوگیری نمی‌کنند و در نهایت به صورت متمرکز از استان اقدام قانونی را پیگیری کردیم.

دلالی مدارس فوتبال گلستان و نابودی استعدادها

وی اضافه کرد: متاسفانه این مدارس پول‌های بسیار زیادی را از خانواده‌ها می‌گرفتند و دلالی می‌کردند و برخی از موارد این بازیکنان و فرزندان را به اسم تیم‌های بزرگ به شهرهای مختلف می‌بردند و چند ماهی در آن تیم فعالیت داشتند و بدون هیچ نتیجه به استان باز می‌گشتند.

دبیر هیات فوتبال استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال با عزم جدی نسبت به جلوگیری از فعالیت این مدارس غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم و به شدت با این افراد برخورد می‌شود.

شکی با خودداری از بیان اینکه بیشترین مدارس فوتبال غیرمجاز در کدام شهرهای استان بوده است، گفت: بیش از 50 مدرسه فوتبال مجاز در استان در حال فعالیت هستند و توصیه می‌شود خانواده‌ها برای پرورش درست و علمی فرزندانشان در رشته فوتبال، در این مدارس ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: هشت مدرسه فوتبال غیرمجاز در شهر گرگان وجود داشت و در حال حاضر 12 مدرسه فوتبال مجاز در مرکز استان در حال فعالیت است و خانواده‌ها به خوبی می‌توانند از ظرفیت این مدارس فوبتال استفاده کنند.

جلوگیری از حضور مدارس فوتبال غیرمجاز در فستیوال فوتبال گلستان

دبیر هیات فوتبال استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات هیات فوتبال استان برای مبارزه با مدارس فوتبال غیرمجاز این بود که از ورود مدارس فوتبال غیرمجاز به فستیوال‌های سالانه فوتبال استان جلوگیری می‌شود و اجازه شرکت در مسابقات را ندارند.

شکی گفت: گرگان و گنبدکاووس در فستیوالی که امسال برگزار شد هر کدام دو نماینده و باقی شهرها یک نماینده داشتند که در ارزیابی فدراسیون، این فستیوال به عنوان یکی از بهترین فستیوال‌های مدارس فوتبال کشور شناخته شد.

وی تاکید کرد: استعدادیاب‌های فوتبال استان 40 بازیکن را شناسایی کردند و در نهایت با غربالگری 14 بازیکن شناسایی شدند و تمرینات ویژه‌ای برای این بازیکنان در حال انجام است.

شکی گفت: از سال گذشته در کشور تیم ملی 13 ساله‌ها تشکیل شده که از 12 ساله‌ها استفاده می‌کنند که این 14 بازیکن شناسایی شده زیر 12 سال هستند و تلاش داریم تا بتوانیم بازیکنان مستعد و خوبی را به تیم ملی فوتبال زیر 13 سال معرفی کنیم.

دبیر هیات فوتبال استان گلستان اظهار کرد: برای سال دوم لیک مدارس فوتبال استان را با یک سال تاخیر راه‌اندازی کردیم و در شهر دلند و گرگان این لیگ در حال برگزاری است.

شکی در پایان و پاسخ به این سوال که آیا هنوز مدرسه غیرمجاز در استان وجود دارد یا خیر گفت: بله، مدارس فوتبال غیرمجاز هنوز در استان در حال فعالیت داریم و در تلاشیم تا عدد مدارس فوتبال غیرمجاز در استان را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/83004/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول