اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رنجبرزاده در گفت‌وگو با فارس:

FATF نوعی خودتحریمی است/ استکبار از این طریق به دنبال استثمار از کانال اقتصادی است

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه FATF نوعی خودتحریمی است، گفت:‌ استکبار جهانی به دنبال این است تا از طریق کانال‌های اجتماعی و اقتصادی دست به استثمار کشورها از این طریق بزند.

FATF نوعی خودتحریمی است/ استکبار از این طریق به دنبال استثمار از کانال اقتصادی است

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای عضویت ایران در FATF استکبار جهانی درصدد است تا با استفاده از ابزارهای اجتماعی و اقتصادی و حتی گردشگری به کشورهای هدف خود نفوذ و آنها را به استثمار خود درآورد و برای این کشورها وابستگی ایجاد کند.

وی افزود: استکبار جهانی درصدد است تا از این طریق وضعیت کشورهای دیگر را رصد و از نقاط ضعف و قوت آنها اطلاع حاصل کند و درصدد تضعیف این کشورها برآید.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این شیوه‌ها شیوه‌های نوین استکباری برای استثمار سایر کشورهاست هر چند که از طریق تعاملات بانکی و اطلاعات مربوط به سیستم پولی و مالی در گستره جهانی وارد شود.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: کشور باید یک استراتژی مقاومت برای مقابله با آمریکا داشته باشد. ما در هیچ زمان و در هیچ زمینه‌ای نباید در تقابل با آمریکا ذره‌ای کوتاه بیاییم و اینطور نباید باشد که در یک عرصه جلوی آمریکا بایستیم و در عرصه‌های دیگر راه را برای نفوذ دشمن باز بگذاریم و اینطور نباشد که ما در جبهه نظامی به مقابله بپردازیم و در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی و ... دشمن ما را محاصره کند.

وی در پایان افزود: FATF به خودی خود نوعی تحریم محسوب می‌شود و ما از این طریق خودمان را محدود می‌کنیم و اختیار را از خودمان سلب می‌کنیم و در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول