اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مسئول اتحادیه صنف تولیدکنندگان لباس و پوشاک:

حجم پوشاک قاچاق بازار در دولت گذشته به ۶۰ درصد کاهش یافت/پوشاک قاچاق هجمه فرهنگی دارد

مسئول اتحادیه صنف تولیدکنندگان لباس و پوشاک گفت:‌ واردات پوشاک قاچاق ۶ سال پیش ۸۵ درصد بود که این رقم در دولت گذشته به ۶۰ درصد کاهش یافت و با اقدامات دولت فعلی در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق این رقم باز هم کاهش یافته است.

حجم پوشاک قاچاق بازار در دولت گذشته به ۶۰ درصد کاهش یافت/پوشاک قاچاق هجمه فرهنگی دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابوالقاسم شیرازی امروز در نشست خبری با بیان اینکه پوشاک قاچاق مخرب اصلی در این صنعت و دغدغه تولیدکنندگان این بخش است، گفت: از وظایف ذاتی اتحادیه پوشاک دخالت در تولید و عرضه و نظارت بر آن است.

مسئول اتحادیه صنف تولیدکنندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه میزان ورود غیرقانونی پوشاک به کشور کاهش یافته است، گفت: اما اثرات مخرب آن وجود دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه چه میزان پوشاک قاچاق به کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: حدود 5 یا 6 سال پیش اوج واردات پوشاک قاچاق به کشور بود و در آن زمان تا 85 درصد پوشاک قاچاق وارد می‌شد.

شیرازی تصریح کرد:‌ البته این روند تغییر یافته و در دولت گذشته به حدود 60 درصد رسید و از 2 سال پیش تاکنون نیز با اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق و با تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به مبارزه با کالای قاچاق دستگاه‌های مختلف ورود کردند و قاچاق این کالا کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ورود پوشاک خارجی به کشور علاوه بر تخریب اقتصادی دارای هجمه فرهنگی است.

مسئول اتحادیه صنف تولیدکنندگان لباس و پوشاک با اشاره به پوشاک خارجی که دارای متقاضی در کشور است، گفت: این پوشاک باید به صورت برند وارد کشور شود که البته در رابطه با آن تقلب‌های وجود دارد که مرکز اصناف و بازرگانان در حال ساماندهی آن است.

شیرازی افزود: چشم‌انداز خوبی برای پوشاک با کیفیت در کشور وجود دارد و پوشاک تولید داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خود است.

وی گفت: البته کشورهای دیگر برای عرضه پوشاک خود تبلیغات فراوانی می‌کنند، به طوری که حتی در کشورمان این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

مسئول اتحادیه صنف تولیدکنندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه دولت باید در بخش پوشاک کشور به تولیدکنندگان تسهیلات دهد، اظهار داشت: با اختصاص تسهیلات به این بخش آنها قادر خواهند بود، تا از ماشین‌آلات روز دنیا استفاده کنند و پارچه‌های مورد نیاز خود را با تعرفه‌های منطقی وارد کنند.

شیرازی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه بخش زیادی از واردات پوشاک نابه هنجار از طریق قاچاق وارد می‌شود و چه اقدامی برای این معضل صورت گرفته است، گفت: مسئله حجاب و عفاف با چند دستگاه متولی در ارتباط است که در این مورد باید به صورت هدفمند برخورد شود.

وی همچنین بیان داشت: بخشی از این پوشاک از مکان‌هایی که می‌آید که امکان نظارت بر آن را نداریم و برای ورود به آن باید مجوز قضایی اخذ شود که گرفتن این مجوزها کاری زمان‌بر است.

* به زودی طرح برخورد با عرضه پوشاک نامتعارف در استان‌ها آغاز می‌شود

در ادامه این نشست جواد خسروی رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های جدی اتحادیه پوشاک برای برخورد با پوشاک نامتعارف و نابهنجار بسیج اصناف هرچه که توان دارد، در جهت حمایت و تقویت این مهم به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید در نظر داشت که امنیت جامعه با این امر ایمن می‌شود، گفت: پوشش افراد به شکل نامتعارف موجب به هم ریختگی در سطح جامعه می‌شود.

خسروی تصریح کرد:‌ طرح برخورد با عرضه پوشاک نامتعارف در تهران به صورت پایلوت آغاز شده و در همین راستا اقداماتی به زودی در استان‌هایی دیگر توسط مسئولان و اتحادیه‌های صنفی مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول