اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا مطرح شد

تأکید ظریف بر گسترش مناسبات تهران و کاراکاس در همه زمینه‌ها

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای ونزوئلایی خود بر گسترش مناسبات تهران و کاراکاس در همه زمینه‌ها تأکید و آمادگی ایران را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا اعلام کرد.

تأکید ظریف بر گسترش مناسبات تهران و کاراکاس در همه زمینه‌ها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم « دلسی رودریگز » وزیر امور خارجه ونزوئلا که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، شب گذشته به همراه « دلپیانو» وزیر نفت این کشور با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار بر رشد و گسترش هر چه بیشتر مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا تاکید کرد.

وزیر خارجه با اشاره به سفر هفته آینده خود به چند کشور آمریکای لاتین که ونزوئلا یکی از آنها است، تصریح کرد: در این سفر یک هیأت بلندپایه و بزرگ اقتصادی متشکل از مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی هیأت اینجانب را همراهی خواهند کرد که نسبت به سفرهای پیشین اینجانب از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردارند و این خود نشانگر توجه عمیق ما به توسعه هر چه بیشتر روابط همه جانبه با  کشورهای آمریکای لاتین است. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: زمینه‌های همکاری دو کشور بسیار گسترده می‌باشد و من امیدوارم در این سفر با توجه به حضور نمایندگانی از بخش‌های بانکی و انرژی بتوانیم مناسبات گسترده‌تر بانکی و در حوزه انرژی برقرار کنیم.

ظریف همچنین با اشاره به موضوع انتقال ریاست جنبش عدم تعهد به ونزوئلا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و ریاست قبلی این جنبش، آماده هرگونه کمک به برگزاری هر چه بهتر اجلاس سران این جنبش در ونزوئلا است.

خانم «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، از دیدار هفته آینده وزیر امور خارجه کشورمان از ونزوئلا استقبال کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا  خواستار توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها شد و بر رایزنی مقامات جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بخصوص با توجه و نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

خانم «دلسی رودریگز» همچنین در خصوص برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا با وزیر امور خارجه کشورمان به تفصیل رایزنی و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول