اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

60 درصد مدارس خراسان جنوبی نیاز به مقاوم‌‌سازی دارد/کمبود منابع مالی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود فضای آموزشی را معضلی بزرگ در خراسان جنوبی دانست و گفت: 60درصد مدارس این استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

60 درصد مدارس خراسان جنوبی نیاز به مقاوم‌‌سازی دارد/کمبود منابع مالی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد واقعی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اظهار داشت: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی جلسات متعددی با حضور مدیران برگزار شد که در این جلسات ساماندهی بهتر نیروی انسانی مدنظر بود.

وی با بیان اینکه در این جلسات تلاش کردیم تا قوانین دست و پا گیر حذف شود، بیان داشت: نگاه دانش‌آموزان صرفا مدرک‌گرایی نباید باشد بلکه باید به کار و تولید بپردازند.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها با استفاده از توان دانش‌آموزان کار تعمیرات را داشته باشند، اذعان داشت: در آموزش و پرورش به شدت با  کمبود منابع مالی روبرو هستیم لذا باید از منابع موجود استفاده بهینه را ببریم.

واقعی از تشکیل بانک اطلاعات اموال در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و گفت: محور قرار دادن اتوماسیون اداری، تشکیل اتاق فکر برای تحقق اقتصاد مقاومتی، طرح جداسازی زباله در مدارس، طرح تحویل کتب تحصیلی سال قبل و آموزش‌های خود مراقبتی از موارد مورد تأکید در سازمان آموزش و پرورش است.

وی فرهنگ‌سازی برای توسعه و گسترش هنرستان‌ها، فرهنگ‌سازی در راستای ساده‌زیستی و آموزش صحیح مصرف، ایجاد آمادگی برای صرفه جویی، فرهنگ‌سازی برای گسترش استفاده از لوازم‌التحریر داخلی و همیاری در مصرف انرژی با استفاده از توان دانش‌آموزان را از دیگر موارد مورد تأکید در این سازمان ذکر کرد.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه استفاده از تولیدات داخلی زمینه‌ساز تولید و اشتغال می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموزان اهرمی مناسب برای طرح‌های ارائه شده به خانواده‌ها هستند.

واقعی همچنین خواستار مشارکت والدین و دانش‌آموزان در دخل و خرج خانواده‌ها شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در رابطه با ارتقاء مدیریت دانش‌آموزان در خانواده‌ها نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/69039/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول