اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نماینده مجلس دهم عنوان کرد

تأثیر سیاست بر مسائل آموزشی از دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش/ تدریس یک معلم برای ۵ پایه تحصیلی

نماینده مجلس دهم با اشاره به امضای برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه نداشتن به موضوع کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و تغییر و تحولات این وزارتخانه با نگاه انتخاباتی از جمله دلایل استیضاح است.

تأثیر سیاست بر مسائل آموزشی از دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش/ تدریس یک معلم برای ۵ پایه تحصیلی

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در ارتباط با امضای برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ از دلایل اصلی امضای این نامه توسط نمایندگان، کیفیت آموزش در مدارس دولتی است که به آن توجه نشده است در حالی که رسالت اصلی این وزارتخانه به شمار می‌رود.

وی افزود: سطح کیفیت آموزش در مدارس دولتی را باید به سمتی پیش ببریم که مردم رغبتی به تحصیل فرزندان‌شان در مدارس غیردولتی نداشته باشند. در حالی که امروزه افراد جامعه به دلیل نبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی به سمت مدارس غیر دولتی سوق یافته‌اند.

حسینی‌کیا به موضوع مرمت، بازسازی و نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: این مسئله نیز توسط وزیر آموزش و پرورش مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از مدارس روستایی وضعیت مناسبی ندارند.

نماینده مردم سنقر ادامه داد:‌ متأسفانه در مجموعه آموزش و پرورش مسئله سیاست بر روی مسائل آموزشی تأثیر گذاشته و به کار گماردن افراد سیاسی در این وزارتخانه مشکل‌ساز شده است. به طوری که تغییر و تحول‌ و انتصاب‌های دسته‌جمعی با نگاه انتخاباتی صورت گرفته است.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: متأسفانه در بحث مدارس هنوز به استاندارد لازم نرسیده‌ایم و این وضعیت در روستاها نامناسب‌تر است به طوری که در برخی از روستاها یک معلم برای 5 پایه تحصیلی و گاهی برای 2 روستا یک معلم در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بلاتکلیفی معلمان حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی باید بهتر و زودتر توسط وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شد و مشکلات آن با مجلس و دولت مطرح تا مباحث صنفی آنها هرچه سریع‌تر برطرف شود.

این نماینده مجلس در مورد اینکه برخی مدعی هستند که طرح استیضاح وزیر در زمان آغاز سال تحصیلی جدید مناسب نیست، گفت: هر کسی براساس رسالت خود وظایفش را انجام می‌دهد و اگر ما بعد از سال تحصیلی نیز نسبت به این مسئله اقدام کنیم باز برخی ناراضی هستند لذا طرح این موضوع قبل و بعد از فعالیت مدارس تفاوت چندانی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول