اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

کنکور وارد فاز جدید شد/ برگزاری کنسرت در دانشگاه یک روز پس از تاکید وزیر بر عدم برگزاری

اعلام نتیجه کنکور سراسری، تقدیر از پژوهشگران جهاد دانشگاهی و برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد از مهم‌ترین عناوین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بود.

کنکور وارد فاز جدید شد/ برگزاری کنسرت در دانشگاه یک روز پس از تاکید وزیر بر عدم برگزاری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اعلام نتایج اولیه کنکور در هفته گذشته از مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بود که پس از اعلام نتایج، داوطلبان در مرحله بعد باید به انتخاب رشته توجه کنند.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام شد.

آزمون سراسری سال 95 در روزهای 24 و 25 تیرماه امسال در 369 شهرستان و بخش و 467 حوزه برگزار شده بود.

* پلمب مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

مرندی رئیس مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی بیش از 15 سال است که فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی آغاز کرده و در حال حاضر پنجمین دوره این مجمع براساس انتخابات قانونی و رسمی مطابق قوانین وزارت کشور و با نظارت این وزارت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مجمع صنفی اعضای هیات علمی دارای پروانه فعالیت است، عنوان کرد: دفتر مرکزی ما از ابتدای فعالیت در ساختمان مرکزی وزارت علوم بوده است و ما مطابق اساسنامه مجمع، پیگیری حقوق مادی و معنوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را برعهده داریم.

مرندی گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی حق انجام فعالیت‌های سیاسی و غیرصنفی را ندارد و با وجود اینکه در برخی دوره‌ها به خصوص دوره‌های اول،‌ اعضای مجمع فعالیت سیاسی داشتند ولی ما در این دوره به هیچ وجه اجازه این کار را ندادیم چون این کار خلاف اساسنامه مجمع است و ما تنها به دنبال تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت مادی و معنوی بودیم.

رئیس مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پلمب این مجمع خبر داد و گفت: حدود 5 ماه پیش از سوی وزارت علوم یادداشتی به ما ارسال شد که بدون مقدمه اعلام کردند ما باید در طول سه روز اتاق مجمع را تخلیه کنیم که ما با رایزنی‌هایی خواستار دلیل این کار شدیم و در آن برهه این اقدام متوقف شد ولی دوباره پس از مدتی اعلام کردند که تا پایان خرداد ماه برای تخلیه مهلت داریم. ما تصور می‌کردیم که ممکن است سوءتفاهماتی مطرح شده باشد به همین دلیل از مسئولان مربوطه در وزارت علوم خواستیم تا جلسه‌ای با آنها داشته باشیم و توضیحات خود را ارائه دهیم که بارها برای برگزاری جلسه تلاش کردیم ولی جلسه‌ای برگزار نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دفتر مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی حراست وزارت علوم پلمب شده و ما خواستار این مسئله هستیم که بدانیم چرا یک مجمع صنفی که در پی تامین اهداف وزارت علوم مبنی بر تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است با این عملکرد مواجه می‌شوند، امیدواریم پلمب مجمع صنفی اعضای هیات علمی دلایل سیاسی و جناحی نداشته باشد.

* هفدهمین المپیاد بین‌المللی علمی دانشجویی برگزار شد

هفدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی، نهمین المپیاد بین‌المللی شیمی و سومین المپیاد بین‌المللی آمار از روز یکشنبه 17 مرداد در دانشکده ادبیات دانشکده شهید بهشتی آغاز شد و تا پنجشنبه 21 مرداد ماه ادامه داشت.

کشورهای شرکت کننده در این المپیاد شامل روسیه‌،تاتارستان، اوکراین، ترکمنستان، الجزایر، هند، عراق، لهستان و اسلونی بود.

 50 دانشجوی خارجی به همراه 12 استاد خارجی و 15 دانشجوی خارجی در این مسابقات شرکت کردند.

* اعلام اسامی موسسات آموزش عالی آزاد فاقد مجوز

اداره کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، اسامی 3موسسه فاقد مجوز از وزارت علوم برای برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد، DBA، MBA و سایر دوره‌های همسطح مدیریت و بالاتر از دیپلم را اعلام کرد.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان، بنیاد علمی دانش پژوهان و مرکز آموزش انجمن ایران و کانادا، فاقد مجوز از وزارت علوم بوده و فعالیت این موسسات در زمینه‌های فوق خلاف مقررات و قوانین است.

* معاون اداری و مالی دانشگاه تهران منصوب شد

سعید یزدانی استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان معاون اداری و مالی این دانشگاه منصوب شد.

* برترین‌های جهاد دانشگاهی تقدیر شدند

مراسم بزرگداشت سی وششمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از جهادگران جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم 34 نفر از برترین‌های جهاد دانشگاهی تقدیر شدند.

* وزیر علوم: هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت را ندارد

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست ویژه معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران در رابطه با بحث اردوهای مختلط تأکید کرد: در این رابطه مصوبات و قوانینی داریم که تبیین شده و قرار شده بازنگری شود.

فرهادی گفت:‌بخشی از این مسافرت‌های علمی یا بعضاً اردوها جزء واحدهای درسی دانشجویان است که باید یک برنامه‌های آموزشی در محیط داشته باشند که آئین‌نامه و ضوابطی هم در این خصوص نوشته شده است. حضور دانشجویان در این برنامه‌ها مشخص شده و مسؤولیت با استادی است که از حوزه مدیریت همراه آنها است.

وی اظهار داشت: هیچ دانشگاهی مجوز اردوهای مختلط را نخواهد داشت مگر اینکه برنامه آموزشی باشد که ضوابط خاص خودش را دارد در رابطه با کنسرت هم همین طور است و ما در دانشگاه کنسرت نخواهیم داشت.

* تنها یک‌روز بعد از تأکید وزیر علوم، «کنسرت» در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد

هنوز یک روز از سخنان وزیر علوم در رابطه با عدم برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت در دانشگاه‌ها نگذشته بود که خبر از برگزاری کنسرت مهدی شکوهی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه و دانشجویان رسید.

براساس این گزارش بنابر گفته یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد همدان این کنسرت توسط کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه برگزار شده و رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی نیز در این مراسم حضور داشته‌اند.

گفتنی است در این کنسرت که باعث اعتراض تشکل‌های دانشجویی انقلابی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شده است، سه بازیگر سینما و تلویزیون هم حضور داشته‌اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری این کنسرت گفت: اکثر کسانی که در این کنسرت شرکت کرده بودند از دانشجویانی هستند که در تشکل‌های اصلاح طلب دانشگاه فعالیت دارند و گویا فشار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد بر این بوده که حتما این کنسرت برگزار شود.

وی افزود: متاسفانه وضعیت حجاب در دانشگاه آزاد همدان خیلی تاسف‌بار است و بارها نیز دانشجویان به مسئولان اعتراض کرده‌اند ولی توجهی نشده است. در کنسرتی هم که اخیرا برگزار شد شاهد بدحجابی و رفتارهای زننده و غیرشرعی برخی دانشجویان بودیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول